avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1124 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Expertize judiciare şi ... Există vreo normă legislativă care să reglementeze ...
Discuție deschisă în Expertize judiciare şi extrajudiciare

Există vreo normă legislativă care să reglementeze eliberarea Certificatului Medical Constatator al Decesului de către serviciile U.P.U sau de Ambulanță?

Buna ziua,
Ar putea cineva sa imi spuna daca exista vreo norma legislativa care sa reglementeze eliberarea Certificatului Medical Constatator al Decesului de catre serviciile U.P.U sau de Ambulanta?

Sunt medic anatomo-patolog si ma confrunt foarte frecvent cu urmatoarea situatie: deces la U.P.U. sau in ambulanta al unui pacient cunoscut cu afectiuni grave, varstnic, pentru care Politia emite un document oficial prin care confirma ca nu exista suspiciuni de ordin medico-legal si ca nu se solicita autopsie medico-legala. Serviciul de Ambulanta sau U.P.U. nu vor sa emita CMCD,pe motiv ca de facto ei nu cunosc cazul (chiar daca au documente medicale care sa ateste afectiunile cu potential tanatogenerator), medicul de familie isi declina competenta si singura optiune pentru familie ramane sa solicite o autopsie anatomo-clinica (non-medico-legala) pentru "precizarea diagnosticului", dealtfel cunoscut si documentat. Asa ca imi ramane mie sa fac o autpsie lipsita de sens si de aport diagnostic, foarte neplacuta si greu de acceptat si de catre apartinatori, dar reprezentind singura posibilitate de eliberare a CMCD (eu neavind drept de a elibera acest act decat in urma unei autopsii).

Multumesc.
Ultima modificare: Joi, 10 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: tavistan , utilizator 18:29, 10 Ianuarie 2019
am cautat pe net si am gasit asta:
[ link extern ] /

sper sa va foloseasca
Multumesc frumos, acest articol il stiu si inca altele. Dar nu imi rezolva problema pentru ca nu detaliaza procedura de eliberare a CMCD pentru cazurile degedate in urgenta.