M-am documentat în legătură ce ar putea presupune un demers pentru repararea unei terase a scarii blocului. Am depus la asociaţie o sesizare acum doi ani, care nu a primit răspuns. În decembrie 2018, am mai depus una. Am explicat situaţia preşedintelui de asociaţie, care mi-a spus că da, se poate face, să vorbesc cu oamenii şi să strângem bani. Neavând nici o autoritate, am decis împreună, să fac eu un anunţ scris pe scara blocului, în care să-i convoc la şedinţă pe vecinii mei. La care să participe şi preşedintele.
Aş vrea să întreb acum, trebuie facut un proces verbal la aceasta şedinţă? Trebuie documentată această acţiune, cum că oamenii au fost informaţi despre faptul că se vor strange bani pentru acoperiş? Că mi-ar plăcea să merg pregătită şi cu aşa ceva. Dacă este cazul.
Vă mulţumesc.
Atitudinea presedintelui de a se implica efectiv in actiunea de intretinere si reparare parte comuna condominiu demonstreaza fie necunoasterea atributiilor functiei fie dezinteresul general fata de problemele cu care se confrunta membrii proprietari
Este adevarat ca resursele financiare aferente executarii reparatiei acoperis sunt substantiale dar intreaga responsabilitate revine legal exclusiv asociatiei de proprietari si reprezentantului legal al acesteia,respectiv presedintele de asociatie
Nu dv ca proprietar aveti obligatia sa desfasurati acte si actiuni pentru determinare proprietari sa accepte si sa contribuie la repartii parti comune ci presedintele de asociatie
Hotararea executarii de reparatii parti comune care implica efort finaciar substantial revine in sarcina adunarii generale
Adunarea generala se convoca cel putin o data pe an in primul trimestrui ,sau ori de cate ori este necesar
Solicitati oficial presedntelui de asociatie sa introduca pe ordinea de zi a discutiilor si necesitatea executarii d ereparatie acoperis imobil de locuit in comun
Atitudinea presedintelui de a se implica efectiv in actiunea de intretinere si reparare parte comuna condominiu demonstreaza fie necunoasterea atributiilor functiei fie dezinteresul general fata de problemele cu care se confrunta membrii proprietari
Este adevarat ca resursele financiare aferente executarii reparatiei acoperis sunt substantiale dar intreaga responsabilitate revine legal exclusiv asociatiei de proprietari si reprezentantului legal al acesteia,respectiv presedintele de asociatie
Nu dv ca proprietar aveti obligatia sa desfasurati acte si actiuni pentru determinare proprietari sa accepte si sa contribuie la repartii parti comune ci presedintele de asociatie
Hotararea executarii de reparatii parti comune care implica efort finaciar substantial revine in sarcina adunarii generale
Adunarea generala se convoca cel putin o data pe an in primul trimestrui ,sau ori de cate ori este necesar
Solicitati oficial presedntelui de asociatie sa introduca pe ordinea de zi a discutiilor si necesitatea executarii d ereparatie acoperis imobil de locuit in comun
Nu, nu stie nici care ii sunt responsabilitatile si nici nu pare foarte interesat de subiect. Dar cum dansul reprezinta autoritatea macar teoretic, incerc sa trec peste superficialitatile de acest gen si sa "imping" lucrurile, pentru ca e in interesul meu. Macar sa fac anuntul pentru sedinta. Altfel, lucrurile vor stagna in continuare.
Mi-ati spus sa solicit oficial presedintelui de asociatie, sa introduca pe ordinea de zi a discutiilor si necesitatea executarii reparatiei acoperis imobil de locuit in comun. Asta inseamna sa mai fac inca o solicitare? Va multumesc pentru timp si raspuns.
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Va sfatuiesc sa cautati aici pe forum (google) ceva de genul; reparatie terasa bloc sau pasii necesari hidroizolarii terasei blocului. O sa gasiti f. multe raspunsuri.
Stiu ca numai eu am formulat 3-4 raspunsuri in acest sens.
Nu este necesara convocarea unei sedinte din partea dvs. In februarie-martie a.c. se va desfasura in mod obligatoriu AG din asociatia dvs. Cititi si dvs. drepurile si obligatiile proprietarilor, din Legea 196/2018, obligatiile conducerii as. prop.
Succes!
Revin pe subiect ca exemplu pentru alti utilizatori. Aseara a avut loc o sedinta de scara in care am discutat cu vecinii despre problema terasei. Marea majoritate e de acord sa contribuie la cheltuieli. A fost prezent si Presedintele de asociatie. care a incercat sa ne convinga sa strangem noi banii, batand in fiecare luna din usa in usa. Nu am fost de acord, asa ca s-a hotarat ca banii sa se stranga in fiecare luna, atunci cand se platesc taxele. O suma modica deocamdata, pana obtinem devizele de la cateva firme. Firme pe care va trebui sa le cautam noi.
La intrebarea de ce nu se pot introduce acesti bani pe lista de plata, ni s-a spus ca asociatia nu are dreptul sa fac asa ceva. Deci probabil vom avea un tabel, unde fiecare va semna ca a dat cei x ron pe luna.
Asta inseamna ca daca un proprietar din cei 44, nu va plati, noi nu avem nici o baza legala sa il actionam in judecata.
Nu, nu se va face o AG. Nu s-a mai facut de cativa ani buni. Nu, nu am primit de la Presedinte un raspuns cu masurile care se vor lua pentru remedierea situatiei. Mi-a spus ca nu stie ce sa scrie acolo.
M-am inarmat cu rabdare ...pentru ca stiu ca e un drum lung, dar nu stiu cum sa ma lupt in continuare cu cineva care nu are initiativa, nu cunoaste legea, are instrumentele necesare dar nu stie sa le foloseasca.
1. Mai sus v-am dat un sfat. Nu ati comentat nimic. Va rog, incercati sa urmati procedura descrisa de mine.
2. Aveti un presedinte care habar nu are ce-i cu el pe lumea aceasta. Luati si lecturati Legea nr. 196/2018, la:
SECŢIUNEA a 5-a Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
ART. 84
(1) Cheltuielile repartizate după cota-parte de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei efectuate pentru întreţinerea, repararea, exploatarea şi, după caz, consolidarea şi/sau reabilitarea părţilor de construcţii şi instalaţii aferente condominiului aflate în proprietate comună indiviză. Aceste cheltuieli se repartizează proporţional cu cota-parte din proprietatea comună a fiecărui proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile efectuate pentru administrarea, întreţinerea, repararea, exploatarea şi, după caz, consolidarea părţilor de construcţii şi instalaţii din condominiu aflate în proprietate comună.
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în/şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalaţiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curăţenia etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; cheltuieli cu produse şi accesorii pentru curăţenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.
Cum sa spuna acest presedinte ca ...La intrebarea de ce nu se pot introduce acesti bani pe lista de plata, ni s-a spus ca asociatia nu are dreptul sa fac asa ceva. ?
Alegeti un comitet executiv care sa stie sa va reprezinte interesele.
Va rog, lecturati L 196/2018 - dar toata. Daca nu intelegeti ceva, apelati la forum!
Mult succes!