Sunt inginer in constructii la o firma privata care in lumina prevederilor Ordonantei 114/2018 a trebuit sa majoreze cu 1 ianuarie salariile muncitorilor de la 1900 lei la 3000 lei. Eu ca inginer aveam la 31 decembrie 2018 salariul de 3200 lei cu care am ramas si dupa 1 ianuarie. Firma motiveaza ca efortul financiar facut deja e prea mare si nu mai are de unde sa-mi majoreze si mie dar ca legea este respectata.Astfel s-a ajuns in situatia ca am in subordine 19 oameni din care 15 au salariul 3000 lei iar 4 mai buni au salariul 3200 lei exact cat mine. Intreb daca nu mai sunt valabili acei coeficienti de ierarhizare sau daca legiuitorul (in cazul de fata Guvernul) nu a prevazut nimic in acest sens.Pentru ca dupa lege patronul meu e acoperit: era obligat sa-mi dea minim 2350 si aveam deja 3200 (cu 45% mai mult). Si legal asa o fi dar echitatea sociala unde este?
Incepand cu 01.01.2011, nu mai exista CCMN care sa oblige angajatorii la aplicarea unor coeficienti de ierarhizare in lipsa unor ccm-uri aplicabile acestora.
Coeficientii se aplica numai daca sunt prevazuti in ccm aplicabil angajatorului sau in regulamentul intern al acestuia.
Prin urmare, angajatorul este obligat sa acorde salariul minim brut pe economie indiferent de studiile necesare ocuparii acelei functii .
Si vi se pare normal (dumneavoastra sau Guvernului) ca un inginer constructor cu vechime de 5 ani in constructii sa aiba un salariu ,,garantat" de 2350 lei brut iar un muncitor necalificat cu 8 clase care lucreaza in constructii cu vechimea de 1 an sa aiba un salariu (tot brut) de 3000 lei ?
Pentru ce mama dracului am invatat eu 4 ani de liceu si 4 ani de facultate in plus fata de cel din exemplul de mai sus? Scuze, m-am aprins deoarece mi s-a parut ca raspunsul dv sec tine partea Guvernului si a celor care abia stiu sa scrie.
Inainte sa mai trageti astfel de concluzii, ar trebui sa cititi mai bine raspunsurile primite ... asteptati atunci si alte pareri.