Buna ziua,am si eu mare problema si am nevoie urgent de o informatie.In urma cu un an si 3 luni aproape m-am angajat la o firma pe o perioada de 3 luni,apoi mi-au tot prelungit contractul pana pe 27 luna asta cand imi expira si m-au anuntat ca nu mi-l mai prelungesc pentru ca momentan nu isi mai perimit sa ma tina.mentionez ca am lucrat cu norma intreaga toata perioada si cu carte de munca..cred..si ca in prezent sunt studenta anul I master buget.vreau sa stiu daca pot primi somaj,cat si pe ce perioada si ce ar trebui sa fac.Vreau sa va spun ca cei de la firma nu imi dau nici un fel de informatie cu privire la ce as putea face in privinta asta.Ma gandesc ca poate sunt nevoiti sa plateasca ceva pentru mine la stat si de a ceea nu vor sa ma informeze.Va multumesc anticipat si va urez o zi buna!
daca aveti stagiul minim de cotizatie de 12 luni in ultimele 24 si firma nu are datorii la stat, atunci aveti dreptul la somaj, trebuie sa completati la fostul angajator o adeverinta privind stagiul de cotizare si sa va intocmiti dosarul de somaj cat mai curand.
daca il depuneti in 30zile de la incetarea cim primiti somaj de la data lichidarii, daca treceti de cele 30 zile primiti somaj de la data depunerii dosarului.
Beneficiati de somaj, asa cum v-au spus colegii mai sus.
Firma nu ar avea ce sa plateasac la stat pt dvs decat contributiile la somaj, pensie, sanatate. Doar daca au o problema cu aceste taxe, atunci as intelege atitudinea lor.
daca in perioada dvs de contract aveti cel putin 12 luni(de preferat 13 pentru a nu fi chiar la limiat, ceea ce ar insemna sa depuneti dosarul chiar a 2-a zi dupa incetarea contractului!) deci, de preferinta 13 luni cu taxele respective platite , atunci nu aveti o problema la obtinerea somajuli.
cel mai bine va interesati la AJOFM din timp asupra stagiului dvs de cotizare, si apoi daca mai aveti nelamuriri, intrebati-ne.