avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 926 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociația de proprietari a decis să împartă banii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociația de proprietari a decis să împartă banii obținuți din închirierea spațiilor comune dar mie nu îmi dau nimic, deoarece sunt nou proprietar. Este corect, sau aș putea să beneficiez și eu de o parte din acei bani?

Cine ma poate ajuta cu o problema, am cumpărat un apartament cu programul prima casa, când m-am întâlnit cu vânzătorul apartamentului și am discutat cu el de apartament mia zis ca asociația are bani adunați de pe uram unor antene de comunicați pentru izolarea blocului. Toate bune și frumoase am cumpărat apartamentul cei din asociație au dezis sa împartă bani și sa nu mai ii investească în bunul comun adică bloc, și au decis ca eu nu beneficiez de bani aceia deoarece nu am locuit acolo pana atunci și partea mea ia băgat în fondul de rulment, este corect sau a-și putea sa beneficiez de ei este vorba de 5000 de lei. Mulțumesc anticipat
Ultima modificare: Marți, 19 Februarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 15:14, 19 Februarie 2019
Banii respectivi pot fi returnati fostului proprietar. Nu dvs. ati fost beneficiar al acestora.
Puteti sa-i faceti o bucurie si sa-l anuntati pe fostul proprietar sa-i solicite de la asociatia de proprietari. Daca nu are ce face cu banii sa vi-i dea dvs. in conditiile in care la vanzare vi s-a mentionat existenta acestora.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Banii respectivi, din inchirierea terasei blocului, se constituie ca fond de chirii - venituri ale asociatiei si pot fi folositi doar pentru imbunatarirea imobilului. Pentru sumele respective se intocmeste declaratia 101 de impozit pe profit cu mentiune prin 010 prin care asociatia este inregistrata sau daca nu este, se inregistreaza ca platitor de impozit pe profit..
In cazul in care sumele nu sunt cheltuite in anul respectiv, se calculeaza si plateste impozit pe profit pentru sumele necheltuite.

Sumele din fond de chirii sub nicio forma nu se pot folosi in alte scopuri decat imbunatatari ale imobilului si nici NU SE DISTRIBUIE CATRE PROPRIETARI.

Referitor la impozitul pe profit :
Începând cu anul 2017, asociaţiile de proprietari depun formularul 101 „Declaraţie privind
impozitul pe profit” inclusiv în situaţia în care înregistrează numai venituri neimpozabile,
respectiv cheltuieli nedeductibile, potrivit Titlului II „Impozitul pe profit” din Codul fiscal.
Termenul de depunere al declaraţiei 101 este până la data de 25 februarie inclusiv a anului
următor.
În acest sens se depune formularul 010 „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de
menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică” prin care asociaţia de proprietari se înregistrează în vectorul fiscal ca plătitor de impozit pe profit.

Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Februarie 2019
Bloc Expert, Administrator imobile
Dl. Popa Gheorghe - total gresit raspunsul dvs.
Asa cum a mentionat @Bloc Expert ; -Sumele din fond de chirii sub nicio forma nu se pot folosi in alte scopuri decat imbunatatari ale imobilului si nici NU SE DISTRIBUIE CATRE PROPRIETARI.

Mai mult, odata instrainata locuinta, fostul proprietar a pierdut toate drepturile de proprietar in condominiu, iar cel care a achizitionat locuinta, se va bucura de toate drepturile ca si ceilalti proprietari din acelasi condominiu - indiferent de vechime.
Acei proprietari si mai ales cei din conducerea as. prop. fac o mare greseala cand confunda aceste aspecte - aceasta demonstrand ca "baietii" nu cunosc Legea.
In acest sens, sfatuesc pe autoryul topicului sa se adreseze in scris conducerii as. prop. sa le explice ceea ce am incercat noi sa ii aratam mai sus si sa solicite un raspuns in scris. Daca raspunsul va fi ca la inceput, puteti sa mergeti la Primarie, la biroul/serviciul as. proprietari cu raspunsul acestora. In mod sigur Primaria o sa le arate "calea ce-a dreapta". Dvs. o sa beneficiati de toate drepturile prevazute de lege in vederea efectuarii doar a unor lucrari de imbunatarirea imobilului ( lucrari de izolatii, hidroizolatii, etc.)
Va dorim mult succes si daca puteti, sa ne mai scrieti pe forum!
Mulțumesc pentru ajutor!
Blocul are nevoie de reparații, nu sa își bace ei bani în buzunar.

Adam Grecu a scris:

Dl. Popa Gheorghe - total gresit raspunsul dvs.
Asa cum a mentionat @Bloc Expert ; -Sumele din fond de chirii sub nicio forma nu se pot folosi in alte scopuri decat imbunatatari ale imobilului si nici NU SE DISTRIBUIE CATRE PROPRIETARI.

Mai mult, odata instrainata locuinta, fostul proprietar a pierdut toate drepturile de proprietar in condominiu, iar cel care a achizitionat locuinta, se va bucura de toate drepturile ca si ceilalti proprietari din acelasi condominiu - indiferent de vechime.
Acei proprietari si mai ales cei din conducerea as. prop. fac o mare greseala cand confunda aceste aspecte - aceasta demonstrand ca "baietii" nu cunosc Legea.
In acest sens, sfatuesc pe autoryul topicului sa se adreseze in scris conducerii as. prop. sa le explice ceea ce am incercat noi sa ii aratam mai sus si sa solicite un raspuns in scris. Daca raspunsul va fi ca la inceput, puteti sa mergeti la Primarie, la biroul/serviciul as. proprietari cu raspunsul acestora. In mod sigur Primaria o sa le arate "calea ce-a dreapta". Dvs. o sa beneficiati de toate drepturile prevazute de lege in vederea efectuarii doar a unor lucrari de imbunatarirea imobilului ( lucrari de izolatii, hidroizolatii, etc.)
Va dorim mult succes si daca puteti, sa ne mai scrieti pe forum!

@Jimbolia,
1. Dupa cum ai scris dumneata, asa reiesea - ca dumnealor isi baga banii in buzunar... Dupa cum a mai scris si dl. Popa, asociatia trebuia sa-l caute pe fostu' si sa-i faca o bucurie, adica sa-i bage niste marafeti in buzunar, nu?
2.Sfat: nu este nevoie sa citati mesajele celor care va raspund, in totalitate. Rolul citatului este altul. In fine, poate ati inteles si corectati.
Mult succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Depunere declaratia 101 de catre asociatie de proprietari Crina70 Crina70 Buna seara ! Asociatia de proprietari pe care o administrez are un spatiu inchiriat la parterul unui bloc apartinand asociatiei si as vrea sa stiu daca ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii la asociatia de proprietari si impozitarea M. Gradinaru M. Gradinaru Buna seara la toti Moderatorii, Consultantii si Utilizatorii acestui Forum! Sarut mana Doamnelor si Domnisoarelor! De curand am aflat de la un membru din ... (vezi toată discuția)
D101 Boca Rodica Monica Boca Rodica Monica As dori sa stiu daca este obligatoriu ca asociatie de proprietari sa depunem declaratia 101.Care este termenul de depunere? (vezi toată discuția)