Ce părere aveți cine are competenta sa stabilească ce tip de defecțiune are automobilul având în vedere ca în normele rar sunt 3 tipuri de deficiente minore, majore, periculoase, Cum poate un polițist sa incadreze deficientele și dacă are competenta si în ce baza
Politistul constata pe propriile simțuri. E aiurea dar asa e la noi, ca o camera pe fiecare autospeciala e scumpa.
Deci dacă polițistul zice ca ai făcut ceva, e cuvânt tău împotriva simțurilor lui. :))
Ați mai pus o data întrebarea. Și în normele RAR scrie clar ca un bec ars se constata tot vizual. E defecțiune majora la ITP. Și polițistul tot vizual face asta.
Polițistul lucreaza după ordinul 601/2017 și RNTR 1 ?
latka a scris:
Ați mai pus o data întrebarea. Și în normele RAR scrie clar ca un bec ars se constata tot vizual. E defecțiune majora la ITP. Și polițistul tot vizual face asta.
Politistul lucreaza dupa codul rutier si dupa regulamentul sau de aplicare. RNTR1 se refera doar la inspectia tehnica periodica. Inspectia vizuala a unei surse de lumina privind faptul ca functioneaza sau nu in trafic nu este neaparat de competenta stricta a unui inspector RAR.
" În cazul depistării în trafic a unui vehicul care prezintă defecţiuni tehnice la mecanismul
de direcţie, la sistemul de frânare, care emite noxe poluante ori zgomote peste limitele legal admise sau care circulă având lumina farurilor nereglată corespunzător, reprezentanţii autorităţilor abilitate menţionează despre acestea într-o notă tehnică de constatare ce se anexează procesului-verbal de constatare a contravenţiei încheiat de către poliţistul rutier. "(HG1391/2006)
Prin urmare, politistul rutier poate constata fara ajutor suplimentar ca un bec de la un far, pe luminile de intilnire, este functional sau nu. Nu poate sa-si dea cu parerea singur despre reglarea farurilor necorespunzatoare.
Cit de grava este situatia atunci cind pe timpul zilei nu-ti functioneaza un bec din doua, la luminile de intilnire, e o chestiune discutabila (eu pot sa spun ca nu e grav), insa noaptea nu cred ca veti afirma ca e nevoie de un inspector RAR sa spuna ca e periculos.
Circulatia unui autovehicul in timpul zilei, cand vizibilitatea este buna, cu un bec fata ars nu poate constitui motiv de sanctionare daca deplasarea se face pe drumuri care nu intra in categoria autostrazilor, drumurilor expres si a celor nationale europene (E). Pe autostrazi, drumuri expres si nationale europene (E) conducatorul auto este obligat sa circule cu faza de intalnire ale farurilor.. Circulatia pe aceste drumuri cu un far a carui bec este ars consttuie contraventie si se sanctioneaza ca atare.
ing. Ioan Ciobanu