avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Am primit o notificare de la primărie că voi fi ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Am primit o notificare de la primărie că voi fi amendat pentru neluarea măsurilor în scopul constituirii fondurilor de rulment și reparații. Eu nu am funcție în asociație, pot fi amendat?

Sunt proprietarul unui apartament intr-un bloc cu asociație de proprietari constituita, președinte, administrator... tot tacâmul cum scrie la lege.
Am primit o notificare de la primărie semnata de catre viceprimar si juristul primăriei ca voi fi sanctionat potrivit Legii 196/2018 art.102, pct.1, lit.j ( neluarea măsurilor in scopul constituirii fondului de reparatii sau de rulment ).
Eu consider ca acest articol este aplicabil celor din conducerea asociației nu membrilor. Ei trebuie sa constituie acel fond și noi ulterior să contribuim.
Pot fi amendat?
Intr-adevar eu nu am depus acei bani dar asta este altă discutie.
Ultima modificare: Joi, 28 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 16:07, 30 Martie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Comitetul Executiv este cel care inițiază propunerea in A.G. creearea unui fond de reparații și al celui de rulment . In A.G. se stabilește fondul de rulment care trebuie să fie cel puțin egală cu cheltuielile cele mai mari dintr-un an . In fondul de reparații ar trebui să aveți cel puțin costul reparării , inlocuirii unei coloane de apă sau canalizare asta se va stabili in A.G.



Notificarea de la Primărie nu se aplică membrilor mai ales că Asociația este obligată să informeze cu privire la conponența C.E. și cenzor .
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fondul de rulment reprezinta fondul constituit de catre proprietar din care se achita de catre asociatia de proprietari c/v facturi pana cand proprietarii achita cotele lunare de intretinere
Omiteti aspectul ca lunar furnizorii de utilitati emit facturi consum care trebuiesc achitate in termen de catre asociatia de proprietari
omiteti aspectul ca dv ca proprietar achitati intretinerea pentru 1,2 luni in urma pe cand furnizorii de utilitati emit facturi consum lunar
Pentru a indeparta situatii neplacute este de preferta sa constituiti fondurile impuse de catre adunarea generala
Fondul de repartii se constituie si se actualizeaza functie de planul de reparatii prevazut de adunarea generala a proprietarilor
Eu consider ca acest articol este aplicabil celor din conducerea asociației nu membrilor.

Fondurile de rulment si de repartii sunt fonduri individual constituite in sarcina tuturor proprietarilor din imobil
În concluzie cine trebuie să constituie fondul de rulment? Proprietarul sau Asociația prin președinte, administrator etc.?
Buna seara. Comitetul constituie fondul din sumele achitate de dumneavoastra. Daca - asa cum spuneti - nu e facuta plata aferenta, de unde sa fie constituit? Si, in aceasta situatie, cine e vinovat?
Ei nu au făcut notificări pt ședințe, nu au strâns fonduri de la nimeni, s-a efectuat reparația unui acoperiș din banii a doi locatari lucrarea fiind contractata în nume propriu și acum vor bani la fondul de reparatii ca să își scoată paguba. Deasemenea pt reparația acoperișului nu au avut acordul locatarilor și nu au făcut ședințe sau notificări. Pun presiune pe mine direct prin primărie pt că știu că ceilalți nu au bani iar de la mine speră să scoată deoarece în apartamentul situat la parter funcționează o societate comercială cu profit.
Dar astea sunt alte discuții, că nu m-au notificat, că nu au făcut ședințe pt constituirea fondului până la sf lunii martie etc. Ei fiind în "simpatii" cu primăria, voiam să stiu dacă mă pot amenda pe mine ca și proprietar conform legii, pt că nu am chef de pierdut vremea prin procese iar la cum e justiția să mă trezesc că pierd și procesul.
Am văzut că totuși, unii opinează că obligația constituirii fondului pt reparații revine celor din administratie ( administrator, președinte, cenzori etc.)
Am vz că legea nu precizează clar cine, administrația sau proprietarii? Dar dacă o luăm după DEX administrația constituie ( infiinteaza, constituie, organizează ședințe, notifică etc pt a strânge banii ) iar proprietarii contribuie, virează etc
Și în mod logic că așa era și în vechea lege dacă nu contribui mă acționează în civil, nu mă amendează primăria.
Mă interesa o speta similară, norme de aplicare, eventual o bază legală, alte articole, legi, cod civil, care coroborate cu aceasta îmi dau mie dreptate.
Ultima modificare: Joi, 28 Martie 2019
marianliviuh, utilizator

Alte discuții în legătură

Fond de reparatii bloc savuvirgil savuvirgil Locuiesc intr-un bloc cu 100 de garsoniere din care 99 sunt proprietate iar eu sunt chirias la intr-o garsoniera care este proprietatea Primariei Capitalei. ... (vezi toată discuția)
Recuperate avans fond fatetare bloc prezent prezent Buna ziua! De 1 an de zile, luna de luna, la intretinere se percep urmatoarele 2 fonduri: fond de reparatii (care se mentine la aceeasi suma de 27 lei/luna) ... (vezi toată discuția)
Penalizari la fondul de rulment danny78 danny78 De la inceput tin sa specific faptul ca eu inca nu locuiesc in apartamentul respectiv ( nu este trecuta nici o persoana la intretinere ). Este normal sa mi se ... (vezi toată discuția)