avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1844 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie anticipata
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie anticipata

Buna.M-am nascut in 20 sept. 1955 si lucrez ca educatoare de la 1 sept 1975,fara intrerupere. va rog sa-mi raspundeti daca ma pot pensiona anticipat,avand o vechime de 34 ani si 2 luni la 1 noiembrie 2009 iar motivele pentru care solicit pensia anticipata fiind deteriorarea starii de sanatate.daca DA,care sant conditiile,cand tre sa-mi depun dosarul,si care ar fi penalizarea.va multumesc
Cel mai recent răspuns: nelli , utilizator 01:17, 25 Noiembrie 2009
Pensia atincipata
Acest sistem da posibilitatea angajatilor care au depasit stagiul de cotizare cu cel putin 10 ani sa solicite pensionarea anticipata cu cel mult 5 ani înainte de a îndeplini vârsta standard.
La stabilirea stagiului de cotizare în vederea pensionarii anticipate, NU SE IAU IN CALCUL perioadele similare privind: perioada de studii universitare, stagiul de militar în termen si perioada cât a primit pensie de invaliditate.
La data îndeplinirii condiţiilor pentru a beneficia de pensie pentru limită de vârstă,în conformitate cu prevederile art. 42, pensia anticipată devine pensie pentru limită de vârstăşi se recalculează prin adăugarea perioadelor asimilate şi a eventualelor stagii de cotizare realizate în perioada de anticipare, trecerea la pensia pentru limită de vârstă făcându-se la cerere

Pensia anticipata partial
Asiguraţii care au realizat stagiile complete de cotizare, precum şi cei care au
depăşit stagiul complet de cotizare cu până la 10 ani pot solicita pensie anticipată parţială cu reducerea vârstelor standard de pensionare cu cel mult 5 ani.