avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Trece de la salariat la venituri independente
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Trece de la salariat la venituri independente

Buna ziua!
Deoarece nu sunt familiarizat cu legislația din domeniu, iar informațiile găsite pana acum nu imi sunt foarte clare, doresc sa lămuresc aceasta problema.
Doresc sa trec sa imi închei activitatea ca angajat (salariat) si sa imi desfășor propria activitate independent. Din cate am inteles, m-as încadra la categoria veniturilor independente.
Ce demersuri ar trebui sa pun in aplicare? E nevoie de a înființa un PFA?
Cum se va realiza plata dintre societatea plătitoare si mine? (Legal, facturi, etc.)
Tin sa mențiunez ca domeniul de activitate este marketing online si servicii it. (Web development, programare)
Ultima modificare: Duminică, 21 Aprilie 2019
patrickstanciu, utilizator
Va autorizati la registrul comertului ca pfa cu sediul social intr-o camera de la domiciliul din buletin pe care o dati in folosinta pfa-ului cu contract de comodat pentru activitatea administrativa dar si cea rezultata conform codurilor caen autorizate la acea adresa dar fara sa deduceti cheltuieli cu utilitatil pe acest pfa, si apoi in maxim 30 de zile de la primirea certificatului constatator de la ei, depuneti si declaratia unica pentru 2019 numai prin internet folosind contul personal deschis cu nume si cnp pe spatiul privat virtual in care treceti valorile pe care estimati ca o sa le realizati in 2019 pentru venituri incasate si cheltuieli deductibile platite.
Tot in maxim 30 de zile de la primirea acelui certificat constatator veti depune o declaratie pe persoana fizica (pe care o luati de la ei) la directia de impozit si taxe a primariei, insotita de copii dupa acest certificat constatator, contract de de comodat si buletin pentru impozitul pe cladire si alta pentru taxa de publicitate pe firma pe pfa.
Veti achizitiona apoi un registru jurnal de incasari si plati si un registru inventar.
Veti semna contracte de prestari servicii in baza carora veti presta activitatea detaliata acolo. La finalizare sau daca aveti termene intermediare de predare la unele lucrari si ati convenit sa se faca si plati intermediare, veti semna cu beneficiarul un raport de activitate final sau intermediar, si in baza lui completati factura si bon la incasare daca e un beneficiar persoana juridica sau dati numai bon fiscal daca e persoana fizica. Daca incasarea se face doar prin contul bancar al pfa, indiferent daca e persoana fizica sau juridica, nu va trebuie casa de macat si atasati la dosarul cu actele contabile extrasul de cont de la contul deschis pe pfa.
Situatia asta asa in general detaliata e valabila doar daca lucrati pentru clienti cu sediul in Romania. Se complica daca apar clienti cu sediul in alte state membre UE sau non UE legat si de faptul ca nu veti fi platitor de tva. Pentru asta cititi alte comentarii la aceasta sectiue dar si cea de tva de pe forum referitor la ce declaratie mai trebuie sa depuneti sau cel mai indicat e sa colaborati cu un contabil autorizat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Care este impozitul pe venit pentru pfa? Andrei ramana Andrei ramana Am înființat decurgând un pfa cu codul caen 9001(activități de interpretare artistica).... Și as vrea sa știu care sunt următori pași de urmat cu ... (vezi toată discuția)
Sediu pfa adrian140 adrian140 Buna ziua . Dacă înființeze un PFA ptr meditatii acordare elevilor și am sediul in apartament (Nu deduc cheltuieli cu întreținere, curent etc) Se ... (vezi toată discuția)
Pfa nou infiintat mrbal mrbal Buna ziua, Am infiintat un PFA , cod 8552 , predau lectii de muzica la o scoala, Am incercat sa sistematizez pasii pe care ii voi avea de facut si va rog ... (vezi toată discuția)