Am înființat decurgând un pfa cu codul caen 9001(activități de interpretare artistica).... Și as vrea sa știu care sunt următori pași de urmat cu localul cu care colaborez?
Cum procedez? Emit factura? Chitanță?
Care este impozitul pe profi (cât la suta?) când se face plata către anaf?
Îmi trebuie contabil?
Am mai înțeles ca trebuie sa fac o declarație la anaf după infiintare... Și lunar sa merg la anaf
Incheiati un contract de prestari servici general cu firma care administreaza localul in care o sa activati, care este beneficiarul. Apoi lunar semnati (in primele zile pentru luna precedenta) raportul de activitate care cuprinde detaliat ceea ce ati prestat, si cu semnatura benefciarului prin care si el confirma ca ceea ce e scris acolo corespunde realitatii, apoi in baza acestui raport completat si factura. Incasarea o puteti face in contul bancar al pfa pe baza extrasului de cont sau in numerar, caz in care ii dai si chitanta.
Numai dupa incasarea banlor, pe baza extrasului de cont sau a chitantei, completati si in registrul jurnal de incasari si plati. Tot in acest registru treceti toate cheltuielile cu infiintarea pfa dar si alte cheltuieli pe care le mai faceti in anul 2019 dar doar pe baza de facturi, chitante si bonuri fiscale luate pe pfa si care va ajuta la realizarea veniturilor respective.
La inceputul activitatii pfa, in maxim 30 de zile de la infiitare, a trebuit a fi depus declaratia unica in care treceati incasarile si platile estimate a le realiza pe pfa in 2019. Apoi la final de an sau in prima parte a anului umator, veti depune iar declaratia unica cu situatia realiata concret in 2019.
Venitul anual net al pfa este venitul total incasat - cheltuieli totale deductibile platite in 2019. Impozitul pe venit este de 10% aplicat la venitul anual net.
Separat de acesta, daca venitul anual net al pfa este peste plafonul a 12 salarii minime brute pe economie, adica in acest an peste 24960 lei, va trebui sa completti in declaratia unica si sa platiti si contributiile sociale cass 10% si cas 25% aplicate la valoarea plafonului.
Plata impozitului pe venit si a contributiilor se face pana pe 15 decembrie 2019 pentru a putea beneficia si de bonusul de 5%. Bifati asta in declaratia unica.
Nu va trebuie contabil.
Declaratia unica o depuneti doar prin internet folosind contul deschis cu nume si cnp pe spatiul privat virtual.
Tot acum in maxim 30 de zile de la infiintare veti depune si la directia de impozite si taxe de la primarie o declaratie pentru a le comunica ca la adresa respectiva aveti inregistrat si un sediu social fara activitate impreuna cu copii dupa certificatul constatator de la infiintarea pfa, contractul de comodat pentru camera pe care ati pus-o la dispozitia pfa, actul de proprietate apartament si buletin.
Tot la directia de impozite si taxe de la primarie, persoane juridice, depuneti si o alta declaratie pentru taxa pe firma. Va dau ei acolo modele de declaratii in cele doua cazuri si va ajuta si sa le completati in dublu exemplar.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.