avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 556 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum se mai poate obtine un document / documente ale ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum se mai poate obtine un document / documente ale asociatiei de proprietari

Buna ziua
Acum doua luni de zile am adresat presedintelui asociatiei de proprietari o ptitie in care am solicitat unele documente si copii asa cum prevede art .28 ( 1 ) din legea 196/2018 - raspuns in zece zile
Nu s a intamplat asa , am apelat la lege in care prevede adresarea la comitetul executiv / cenzor - nici aici nu am avut sorti de izbanda
Ce zicea legea in continuare , s a infiintat un serviciu la primarii si te poti adresa acolo ce am si facut .
Dupa circa 15 zile primesc un raspuns de la acest serviciu unde ma anunta ca au solicitat o informare de la asociatie pe acest caz .
In urma cu cateva zile primesc urmatorul raspuns , citez cu punct si virgula :
" Conform informarii asociatiei de proprietari documentele solicitate in copie de proprietarii membrii ai asociatiei au fost puse la dispozitie pentru cei care au achitat contravaloarea acestora , mai putin cele care contin date cu caracter personal deoarece trebuie sa respecte Regulamentul Uniunii de Europe nr. 679 / 2016 , privind prelucrarea datelor cu caracter personat ; au fost indeplinite conditiile art. 47 alin .( 4 ) din Legea nr. 196 / 2018 pentru convocarea adunarii generale din anul 2019 ; iar termenul legal de raspuns la sesizari , contestatii este repectat ."
Ce am solicitat eu pentru a se observa si face diferenta :
- copie dupa statutul asociatiei de proprietari
- unele explicatii la cheltuieli efectuate in luna decembrie 2018 , unde am intrebat mai multi proprietari daca cunosc vreo reparatie majora sau alt cava
- prezenarea documentului in care s a decis / hotarat schimbarea destinatiei unui spatiu , respctiv uscatorie in birou si inchirirea de catre presedinte a celei de a doua uscatorii si locatarii nu mai pot beneficia de aceste spatii
- art . 57 ( r ) precizeaza la atributiile presedintelui ca acesta sa afiseze printre altele si contractele cu administratorul si cu personalul angajat sau contractual al asociatiei , fac o paraneza : pe luna trecuta apartamentului meu i a revenit suma de 89 lei la fond salarii
- tinand cont de schimbarile care sau produs in asociatie de la constituire si pana in prezent , am solicitat sa mi precizeze care este numarul proprietarilor inscrisi in asociatie care nu au fost prezenti la adunarea proprietariol in vederea constituirii sau care au dobandit calitatea de proprietar ulterior adunarii de constituire si daca Acordul de asociere este actualizat asa cum prevede noua lege , am solicita o copie a acestui acord .
Intreb :
1 Am solicitat ceva pe care srie strict secret sau mai bine zis este secretizat si noi proprietarii nu avem voie sa stim ?
2 A procedat corect acest serviciu din primarie neimplicanu se in a solutiona corect si legal sau poate ca a rezolvat si eu nu inteleg acest lucru ? sau cum trebuia actionat de catre acestia ?
De ce insist cu acest serviciu ? pentru ca multi il recomanda ca fiind salvatorul in ale asociatiilor !
Multi o sa spuna ; mergeti in instanta , e foarte usor de zis dar stiti cat dureaza si costa un proces de acest gen si nu sti daca ai sorti de izbanda cu toate ca legea este de partea ta ? si atunci mai pun inca o intrebare :
- Pentru ce platim noi acei functionari ( si inca cum ) care trebuie sa respecte si sa aplice legea ?
Va multumesc pentru intelegere

Cel mai recent răspuns: CipM , utilizator 17:49, 23 Aprilie 2019
Și noi avem probleme cu A.P.71 Brăila, care are 458 de proprietari ce locuiesc în 9 blocuri și 28 de scări, Asociația fiind înregistrată la Judecătorie ca fiind un singur Condominiu, cu toate că nu putem vorbi de proprietăți (conducte) comune știind că toate cele 9 blocuri sunt situate la distanțe mari unele față de altele ... E IMPOSIBIL SĂ CONSIDERI UN CONDOMINIU UNIC PENTRU 9 BLOCURI, FĂRĂ PROPRIETĂȚI COMUNE.
ȘTIIND CĂ ACTELE CONSTITUTIVE ALE ASOCIAȚIEI NOASTRE N-AU MAI FOST ACTUALIZATE DIN 1997, am cerut și șefilor Asociației, dar și Instanțelor sau Primăriei, să ne aducă dovada că toți cei 458 de proprietari sunt aceiași din 1997 (sau actualizați), noi cerând și numărul proprietarilor membri ai A.P.71 Brăila, să știm care și câți au semnat în Acordul de Asociere sau au făcut cereri de adeziune ca membri asociați în A.P.71 ... dar din 2018, A.P.71 Brăila și toate instituțiile amintite refuză să verifice legalitatea Asociației, știind că astfel vom găsi un haos în actele Asociației, care e total ilegal înființată, cel puțin odată cu Legea nr. 196/2018 - s-au încălcat mai ales art. 2, 17, 104, 107, etc., prin care dovedim că această ilegală Asociație de Proprietari ar trebui dizolvată, deoarece nu știm nimic încă din 1998 despre membrii acesteia și despre calculul legal al listelor de plată, știind că toate cheltuielile comune sunt compromise, deoarece nu putem avea ceva în comun cu celelalte 8 blocuri și 25 de scări.
Asta-i culmea, să plătiți ... 89 de lei pentru Fondul de Salarii. Vă rog să-mi spuneți câți proprietari are Asociația dvs., să vedem ce fond de Salarii Brut aveți.
Noi, având 458 de proprietari în A.P.71, plătim în medie, un Fond de Salarii brut 38 de lei lunar pentru fiecare apartament, ceea ce mi se pare imens - aproximativ 17.000 de lei !
Ultima modificare: Luni, 22 Aprilie 2019
flory_mr, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
flory_mr
Va raspund din cate apartamente este compusa asociatia : 176 - dar avem ap . cu 2 ; 3 ; si 8 garsoniere - va spun din ce se compun aceste salarii :
- 2 femei serviciu cu c.i.m. 8 ore
- 1 administrator cu c.i.m 8 ore
- 1 casier cu c.i.m. 8 ore
- 1 cititor apometre cu c.i.m 8 ore
- 1 contabil cu conventie civila
- 1 cenzor extern ca si contabilul
- 1 presedinte cu contract de mandat
Aceste sume adunate , se obtine peste 10000 lei pe asociatie - stiti cum se mai spune ; o asociatie familiala !
Astept in continuare o sugestie de la cei care recomanda acest serviciu din primarii sa ne spuna pe ce se bazeaza cand tot insista cu a se adreasa primariilor , sa ne dea un exemplu cum au rezolvat acestia o problema ridicata de un membru al unei asociatii , sau cum ar proceda dansii .


eugarizan a scris:


- art . 57 ( r ) precizeaza la atributiile presedintelui ca acesta sa afiseze printre altele si contractele cu administratorul si cu personalul angajat sau contractual al asociatiei , fac o paraneza : pe luna trecuta apartamentului meu i a revenit suma de 89 lei la fond salarii

Dupa parerea dvs, ce anume, exact, trebuia sa afiseze presedintele la avizier sau ce anume informatii trebuiau puse si nu sunt?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
eugarizan a scris:

flory_mr
Va răspund din câte apartamente este compusa asociația: 176 - dar avem ap . cu 2 ; 3 ; si 8 garsoniere - va spun din ce se compun aceste salarii :
- 2 femei serviciu cu c.i.m. 8 ore
- 1 administrator cu c.i.m 8 ore
- 1 casier cu c.i.m. 8 ore
- 1 cititor apometre cu c.i.m 8 ore
- 1 contabil cu convenție civila
- 1 cenzor extern ca si contabilul
- 1 președinte cu contract de mandat
Aceste sume adunate, se obține peste 10.000 lei pe asociație - știți cum se mai spune; o asociație familială !
Aștept în continuare o sugestie de la cei care recomanda acest serviciu din primarii sa ne spună pe ce se bazează când tot insistă cu a se adresa primăriilor, sa ne dea un exemplu cum au rezolvat aceștia o problemă ridicată de un membru al unei asociații, sau cum ar proceda dânșii.

Ați spus că plătiți lunar pentru Fondul de Salarii suma de 89 de lei. Înmulțind cu 176 de proprietari, rezultă o sumă de 15.664 de lei ca Fond de Salarii, în timp ce dvs. ați spus că aveți ca total de plată pe Asociație suma de 10.000 de lei.
Privitor la faptul că Primăria refuză controlul financiar și juridic (mai ales din oficiu) al sesizarea a cel puțin unui proprietar păgubit, primarul poate fi acuzat de încălcarea Legii nr. 196/2018, art. 10, care este extrem de explicit pentru a fi obligat primarul să ordone un control serios în Asociația reclamată.
Știind că Primăria refuză respectarea acestui articol 10, aveți două soluții - să faceți o Reclamație administrativă către Prefectură (are atribuții de control și de amendare a primarului) sau să dați în judecată Primăria locală în Contencios Administrativ, care știu că nu necesită cheltuieli și se judecă mai rapid, cu Celeritate.
Ultima modificare: Marți, 23 Aprilie 2019
flory_mr, utilizator
CipM
Ma intrebati ce anume , exact ,trebuia sa afiseze presedintele la avizier , pai articolul prevede urmatoarele :
- lista contractelor asociatiei de proprietari cu furnizoriide utilitati publice ,
- cu administratorul
- si cu personalul angajat sau contractual
Pentru ca nu suntem informati , am solicitat sa respecte legea si nimic mai mult , sau eu ii solicit unele documente si el nici macar nu raspunde , eu ce trebuie sa fac ? iar primaria imi un raspuns care ii dezonoreaza , ca sa ma exprim asa .
Dar va intreb ceva :
- Dumneavoastra sunteti pentru ca legea sa fie respectata ? nu discutam daca este buna sau ne , poate va spuneti si parerea despre aceste servicii din primarii si poate ne spuneti localitatea sau cum se procedeaza cand un proprietar apeleaza cu o anumita problema

,

Alte discuții în legătură

O asociație de proprietari care nu și-a mai actualizat actele constitutive la judecătorie de foarte mult timp, este în ilegalitate totală ! flory_mr flory_mr Am aici un exemplu dintr-o scară de bloc, care arată că actele constitutive ale A.P. nr. 71 din Brăila nu mai sunt legale în anul fiscal 2019, deoarece ... (vezi toată discuția)
Noua lege nr. 196/2018 obligă la dizolvarea asociațiilor care nu respectă definiția condominiului și au minim două blocuri care nu au conducte (proprietăți) comune ! flory_mr flory_mr Din ce văd, noua Lege nr. 196/2018 obligă la dizolvarea tuturor Asociațiilor de Proprietari, să se separe pe câte o Asociație (un bloc cu conducte comune ... (vezi toată discuția)
Prevederi legale pentru amenda pentru neprezentarea documentelor cerute de inspector Anomis L. Anomis L. Buna ziua, As avea rugamintea sa ma ajutati cu un raspuns, daca exista si care este aricolul de lege care prevede ca in caz de neprezentare a documentelor ... (vezi toată discuția)