Bună Seara ! Există o procedură de plată a întreținerii ? dacă am restantă administratorul are dreptul să decidă dacă plătesc din urmă sau luna curentă ?
art. 1506-1509 din Codul Civil reglementeaza ordinea platilor.
Verificati, de asemenea, daca sunt prevederi in acest sens in Statutul Asociatiei sau in hotarari ale acesteia.
In principiu, raspunsul la intrebarile Dvs. este da.
Normal ca nu puteti plati luna curenta avand datorii din urma.
Exista dispozitie legala in vigoare privitoare la ordinea de stins debite, respectiv se achita debitele cele mai vechi=suma de baza +penalitatile aferente.
Exista dispozitie expresa care prevede ordinea de stinegere a datoriilor,respectiv in ordine cronologica
Se achita suma de baza cea mai veche concomitent cu penalitatile aferente
Administratorul de imobil este obligat sa inregsitreze orice suma depusa de catre locatar cu care sa se acopere debitul cel mai vechi si penalitatile aferente
Daca administratorul de imobil ar inregistra sumele depuse de catre locatar strict pentru plata intretinere curenta,locatarul ar ramane in evidente cu debit restant care atrage penalitati
In cazul meu mi-a dat chitanță pentru luna curentă cu explicația ca ar vrea să mă dea în judecată pentru restul sumei în condițiile în care eu încerc să îmi achit datoria, rezufă plata din urmă
Cred ca admin-ul nu a vrut sa se mai complice in explicatii. Eu, in calitate de administrator v-as fi dirijat spre conducerea as. prop., v-as fi incasat suma pe care erati dispus sa o achitati si as fi mentionat pe chitanta, ca explicatie la plata efectuata urmatoarea "formula magica": debit restant - fara luna, fara alte explicatii. Sa nu aveti impresia ca administratorul face ce vrea el la serviciu, da? Administratorul nu este factor de decizie, acesta este un simplu executant si punct.
Cineva a explicat mai sus ca in RO, sunt prev. legale: ...art. 1506-1509 din Codul Civil reglementeaza ordinea platilor.. Va rog sa le cititi si o sa intelegeti cum trebuie procedat.
Observ ca sunteti un om rational, de aceea va intreb: in opinia dvs. cam cum s-ar putea desfasura activitate de incasari si plati la o as. prop. vs incasari si plati de la alti furnizori de servicii si utilitati (electrica, gaze naturale, telefonie mobila/fixa, cablu TV, taxe si impozite)?