avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 968 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Durata mandat presedinte. Termen
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Durata mandat presedinte. Termen

art. 46 ART. 46
(1) La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor
alege dintre cei prezenți un comitet executiv format din președintele asociației de proprietari și un
număr par de membri, precum și un cenzor sau o comisie de cenzori și vor hotărî numărul
membrilor acestora și durata mandatelor lor. Alegerea acestora se face cu jumătate plus unu din
numărul proprietarilor prezenți. Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani și pot reînnoite.
Daca un presedinte /cenzor este ales inainte de intrarea in viguare a legii 196 de 10 ani, care este data de la care curge durata mandatului?
Daca admnistratorul nu si-a afisat la avizier atestatul sau acesta este din 2013, la ce data isi v-a reinoii atestatul?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:46, 10 Mai 2019
Conform noii disp L nr 196/2018 ,atestatul profesional se reinnoeste la interval de 4 ani
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
A intrat in vigoare L nr. 196/2018 din care tocmai ati venit cu citatul unui articol. Sper sa fi inteles continutul acestuia.
Ei, la urmatoarea AG a membrilor (probabil ca a avut loc deja), pe ordinea de zi trebuia pus si acest punct: aprobarea perioadei de mandat a membrilor com. ex. si a comisiei de cenzori, adica, in limba romana - din data aprobarii la care adunati max. 4 ani - si ati rezolvat chestiunea.

Cu privire la administrator - este adevarat ca L nr. 196/2018 (art. 64 (8) prevede ca prin grija administratorului, aceste trebuie sa afiseze la avizier acel document...
Este prerogativa com. ex. de a angaja un administrator (in cazul dvs. persoana fizica), in conditiile legii, adica cu certificat profesional, atestat de la primarie, cazier judiciar, recomandari.
Daca administratorul este persoana juridica, legea zice ca si acesta trebuie sa ataseze la contractul de prestari de servicii aceleasi documente.
Apoi, nu stiu daca ajuta cu ceva afisarea atestatului la avizier, nu stiu daca mai este loc si pentru asa ceva. Mai degraba ar fi fost obligatorie afisarea acestor documente la sediul as. prop., in loc vizibil - dar nu ne putem pune cu Legea!!!

Ultima modificare: Vineri, 10 Mai 2019
Adam Grecu, utilizator
art.64 alin (8) (8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
Administratorul presteaza munca renumerat de catre proprietarii unui imobil. Angajatul presteaza munca doar pentru un angajator pers fizica sau juridica.Unii au ecusoane / altii au legitimatii. Pe legitimatie ar tb safie mentionat si functia pe care o ocupi , Teoretic unele functii pot fi ocupate daca ai anumite calificari.In cazul presedintelui/ inalti functinari publici CV-urile sunt publice.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
De fapt ce va intereseaza, ca tot dvs. aratati ce spune art. 64 (8) si tot dvs. intrebati?
Propuneti in cadrul AG, ca toti angajatii as. prop., cat si cei cu functii sa poarte halate galbene si casca de protectie, sa poarte ecusoane, pantofi de o anumita marca... Asta doriti?
....Angajatul presteaza munca doar pentru un angajator pers fizica sau juridica.
Aici nu aveti dreptate.
Un administrator, un instalator, un profesor, etc. poate presta la mai multi angajatori, pe functii si meserii diferite, practic poate avea mai multe "job-uri" - daca poate, daca este nevoit...
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
contsters111 a scris:

art.64 alin (8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.

Va traduc eu articolul asta.
In ziua in care intra in vigoare contractul de administrare, administratorul pune mana și îsi afiseaza atestatul pt ca asa e obligat de acest articol. Isi face un selfie cu avizierul si a doua zi n-are decat sa scoata atestatul de la avizier. Nu este prevazut in lege nici cat timp trebuie sa stea atestatul la avizier nici ca trebuie sa stea afisat permanent, teoretic se poate lasa doar o singura secunda. Dar, de amorul artei (ca aiba un sens acest demers), se poate lasa atestatul la avizier o saptamana sau chiar o luna.
La data intrarii in vigoarea a contr de admin, presedintele, daca tot se va deranja sa aduca la zi lista contractelor conf art 57 lit r) ar putea f bine sa treaca si datele esentiale din atestat in dreptul datelor ref la contractul de admin.

Data limita pana la care administratorii trebuie sa obtina atestatul de "administrator de condominii" este 27 sept 2019. Dupa acea data, nu vor mai avea dreptul sa presteze acest serviciu.

Alte discuții în legătură

Administratorul de bloc botezclaudia botezclaudia Unde se poate reclama faptul că administratorul de bloc și nici comitetul nu vor să afișeze copii după atestatul și calificarea administratorului? Noi, ... (vezi toată discuția)
Mandatare presedinte al unei asociatii de proprietari Aqwerty12345 Aqwerty12345 Buna ziua! In baza noii legi 196/2018 privind asociatiile de proprietari, in cazul infiintari unei asociatii noi, adunarea generala a proprietarilor trebuie ... (vezi toată discuția)
Decizii c.e asociatie de proprietarri ionelpascaru ionelpascaru In legea 196/2018, la art. 55, alin 4 se zice: \"Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul unic de procese-verbale al asociaţiei de ... (vezi toată discuția)