Buna ziua,
Trebuie sa aveti un numar de dosar de dauna. In baza constatarii avariilor se intocmeste un deviz estimativ de reaparatii, iar asiguratorul verifica daca valoarea reparatiei depaseste valoarea de piata a auto la data accidentului, pentru a stabili daca este dauna totala.
Trebuie intrebat la asigurator daca mai are nevoie de alte documente de asigurare si care este status-ul dosarului. Se poate inchiria auto pe perioada reparatiei sau pana la primirea despagubirii in caz de dauna totala.
Buna seara,
In urma cu o luna am avut o situatie similara.... Loviti in parcare, cu RCA-ul vinovatului la Generali.
Pentru ca masina era nedeplasabila si ne-am dat seama ca o platforma s-o plimbam de ici colo ne costa, am procedat in felul urmator:
- am sunat la Generali, in 2 zile au trimis un agent sa constate ce era de constat la prima vedere in parcarea in care masina a fost lovita (noi am avut roata dreapta fata, oglinda si apoi masina pe toata lungimea ei - aripa fata, portiere, aripa spate....)
- Omul lor a facut poze, inclusiv cu kilometrajul si fotografii sub masina pe partea cu roata fata care fusese lovita...
- a doua zi a mers sotul la ei pentru a deschide dosarul de dauna. De la ei a primit o prima evaluare - schimbat janta, aripa, etc etc etc. Cam nimic nu intra la tinichigerie, totul era de schimbat, pentru ca sifonarea n-a fost tocmai minora...
- am ales un service agreat de ei (stiu ca reparatia poate fi facuta oriunde, insa am vrut sa fim cat mai in concordanta cu "recomandarile" lor) care ne spuneau ca asigura platforma (Odata ajunsi in service am platit platforma, urmand sa atasam la dosarul de la Generali chitanta pentru despagubire..)
- serviceul a analizat vreo 3 zile masina si a facut un deviz pe care l-a inaintat catre Generali, urmand ca acestia sa isi dea (sau nu) acceptul pentru reparatie. Serviceul ne-a transmis ca daca firma de asigurari ajunge la concluzia daunei economice va trebui sa achitam 400 lei + tva evaluarea facuta de ei inainte de inaintarea devizului catre Generali.
- In cazul nostru asiguratorul a acceptat reparatii in valoare de x lei (cu 150 de lei sub devizul emis de service). Serviceul ne-a sunat pentru a ne anunta ca avem 2 optiuni - acoperim diferenta sau ...Oricum, exista si o alta piesa care inca nu fusese stabilit daca trebuie sau nu inlocuita... alti 1150 de lei pe care era posibil sa trebuiasca sa-i acoperim noi ....
- dupa indelungi discutii (am solicitat pe mail modul de calcul a valorii de piata, am primit un excel sec, ca asa il scoate "softul" in functie de datele introduse, am revenit la ei pentru corectarea anumitor date...) asiguratorul a dat serviceului ok-ul pentru intreaga suma a devizului (8500 fata de 8350 pe care ii acopereau initial)
La noi a durat 5 zile de la accident pana masina a ajuns in service si de atunci inca 3 saptamani pana la finalizarea reparatiei. Maine ar trebui sa o ridicam.
Personal am ales sa nu mai atasam la dosar chitanta platformei...Oricum, e o situatie care iti intinde nervii la maxim, ne dorim doar sa se termine.
Stiu din toate discutiile din perioada asta ca daca e afectata structura de rezistenta sansele sunt putine sa se repare. Evaluarea depinde de vechimea masinii, de nr de km... Inteleg ca oricum ei oferteaza subevaluat (sincer ma bucur ca nu am trecut prin asta). Noi ne-am gandit ca acceptam cat ni se ofera si epava o directionam catre RABLA pentru a minimiza pierderile.
Intr-o perioada de disperare am sunat la ASF. Doamna de-acolo mi-a spus ca nu are ce sa ne faca daca masina e subevaluata. Ei nu au soft de evaluari, acestea sunt la dispozitia firmelor de asigurari si atat. Bine, si noi in cazul asta ce putem face? - Apela la un alt evaluator pe care sa-l platim separat pentru a veni cu o contra-evaluare... Noi am mai testat niste programe de evaluare pe care le gasiti free pe net, insa diferentele intre evaluarile acestea si cea facuta de Generali sunt de cca 30 %, poate si mai mult.....
Succes!