Buna ziua,
Am o intrebare legata de un virament bancar efectual intr-un cont gresit. Acum 3 zile, ma trezesc cu un telefon de la o doamna care s-a prezentat a fi de la trezorerie. Acea doamna mi-a spus ca o clienta ar fi primit extrasul de cont al meu in loc de cel al persoanei careia trebuia sa ii achite o suma de bani reprezentand o taxa auto. La dosarul pe care dansa il avea, mi a spus ca se afla extrasul contului meu bancar.
Problema care face situatia aceasta destul de dificila e ca eu pe cont, la momentul virarii banilor aveam o restanta mai mare decat suma care mi s-a virat in mod gresit in contul meu si acei bani au intrat direct in restanta. Eu am fost de acord sa ii restitui banii titularului insa doar luna viitoare intrucat nu dispun de acei bani la momentul actual. Acea doamna de la trezorerie mi-a spus ca am termen pana marti sa ma prezint cu banii sau sa ii transfer banii inapoi, in caz contrar ma va da in judecata si mi se va pune poprire pe conturi.
Tot acea doamna de la trezorerie a trimis miercurea aceasta o adresa la banca pentru a recupera banii transferati gresit in contul meu. Raspunsul pe care l-a primit a fost acela ca, fara acordul meu nu se vor putea restitui banii. Eu am prezentat la banca situatia in speranta ca vor putea dansii sa vireze suma inapoi titularului
Intrebarea este: in ce masura poate actiona in instanta cel care a trimis in mod gresit banii in contul meu, aceasta nefiind atenta ce extras de cont a primit?
Multumesc!
Demos
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Procedura telefonica nu este legala!
Ati primit pe numele si la adresa dvs de rezidenta o cerere scrisa?
Fara hotarare judecatoreasca "doamna de la trezorerie" nu avea nici un drept sa se adreseze direct bancii.
Banca dvs a procedat in conformitate cu prevederile legale.
In lipsa unei cereri oficiale nu se poate da in judecata pentru eroarea altora.
Pt ca aceasta cerere sa fie valida va trebui sa fie mentionata suma virata, data, contul debitor si forma/le in care va puteti achita de suma necuvenita dar intrata prin eroare in contul dvs.
La telefon, toti incompetentii si eronatii facuti de catre natura pot cere ce vor!!!
Termenul de 02/07/19 este in mod cert legat de raportarea lunara, inchiderea lunii.
Concluzie, "doamna de la trezorerie" incearca sa-si acopere greseala in loc de a o raporta, deci un abuz din partea unei persoane detinatoare a unei forme de autoritate fiscala.
Dupa ce primiti notificarea scrisa achitati suma datorata.
Numai dupa aceea puteti, cu probe (cererea ilegala facuta bancii si confirmarea bancara a viramentului sumei solicitate in contul trezoreriei), face o reclamatie pt abuz in exercitiul functiei la ANAF impotriva functionarului (nu uitati sa mentionati si tentativele telefonice de intimidare).
Iban gresit
100sag
Salut. ACum vreo câteva luni am făcut o tranzacție prin home bank in valoare de 1000 de euro..dar am greșit iban.numele si adresa sunt corecte.am sunat la ... (vezi toată discuția)
Intrebare
Adrian 13
Bună ziua am o poprire pe salariu vineri sa virat salariu pe card iar de la firma când au efectuat transferul nu a specificat ca este vb. de salariu iar ... (vezi toată discuția)