buna ziua...am nevoie de ajutor...de putin timp tin contabilitatea la un magazin care vinde piese auto de import si m-am confruntat cu o problema...dupa 2 zile a venit un cetatean cu o piesa inapoi ca nu s-a potrivit la masina si a trebuit sa-i dau banii inapoi...cum inregistrez in contabilitatea treaba asta;am uitat sa specific ca am emis bon fiscal pentru acea piesa....s-a mai confruntat cineva cu problema asta? ma poate ajuta cineva? va multumesc!
Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.
Art. 37. - (1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) nota de recepţie şi constatare de diferenţe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
b) dispoziţia de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscală în roşu, după caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a căror contravaloare este inclusă în preţul produsului vândut, poate fi menţionată înainte de emiterea bonului fiscal prin înscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativă şi cu specificaţia "ambalaj refolosibil".