avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare definitivă persoane cu handicap
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare definitivă persoane cu handicap

Buna ziua,sunt pensionat medical gradul 2 de handicap pe care l-am dobândit în anul 1988. Am o vechime in munca de 21 de ani , varsta de 62 de ani, si am fost pensionat medical din 1995 pana in 2001 cand s-a considerat ca mai pot munci. În 2007 m-am îmbolnăvit de glaucom la ochiul drept cu care mai vad, ochiul stâng fiind pierdut în urma unui accident în 1988, fiind pensionat medical de institutul național de expertiza. În anul 2014 am fost trecut în gradul 2 de invaliditate pentru ca mi s-a redus vederea. Va rog sa imi spuneti daca ma pot pensiona definitiv.
Cel mai recent răspuns: Dapix , utilizator 11:28, 22 Iulie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cu doar 21 ani de stagiu limita de vârstă la 65 ani.
Nu există pensie de handicap.
Există pensie de invaliditate și indemnizație de handicap.
Cele două se pot cumula.
Lămuriți aceste lucruri.
Asa este, am pensie de invaliditate și indemnizație de handicap. Pot face cerere sa ma pensiona definitiv? In ce conditii pot fi pensionat definitiv tinand cont ca am varsta de 62 de ani, 21 de ani vechime la care se adaugă și armata?

Carp Mircea a scris:

Cu doar 21 ani de stagiu limita de vârstă la 65 ani.
Nu există pensie de handicap.
Există pensie de invaliditate și indemnizație de handicap.
Cele două se pot cumula.
Lămuriți aceste lucruri.

Când veți împlini vârsta de 65 de ani, veți putea face cerere pentru trecere la pensie de limită de vârstă. Până la împlinirea vârstei de 65 de ani, veți beneficia în continuare de pensie de invaliditate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură