Va rog respectuos sa ma informati, care este termenul in care pot fi contestate hotararile comitetului executiv și unde se depune contestatia?
In noua lege nu exista niciun termen - iar in legea veche imi aduc aminte ca a fost admisa exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 26 din Legea nr. 230/2007 (dar erau pentru hotararile adunarii generale): Art. 26:
„Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.”
In speranta unor raspunsuri prompte va multumesc anticipat.
Spatiul cui apartine?
Din cate cunosc...pentru a desfasura activitate economica la parterul blocului/ intr-un apartament ai nevoie de acordul asociatiei precum si a vecinilor direct afectati, de sus/jos, stanga/dreapta.
Incercati sa discutati cu dumnealor si vedeti care este impedimentul, ce ii supara....si cautati o solutie de rezolvare reciproc avantajoasa.
Spatiul este al proprietarului care are si firma respectiva. Cand a fost infiintata si a inceput sa-si desfasoare activitatea respectiva firma - respectiv anul trecut - nu exista asociatie de proprietari, firma luand semnatura de la proprietarii din respectivul imobil, inclusiv de la vecinii de pe orizontala/verticala. Totul a fost OK pana cand s-a infiintat asociatia de proprietari - care a luat respectiva decizie. Desi le-a fost comunicat faptul ca o decizie/hotarare nu poate produce efecte retroactiv - ei sustin ca se incalca prevederile art. 40 din Legea 196/2018 - neavand acordul asociatiei :
"ART. 40
(1) Schimbarea destinaţiei locuinţelor, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, prezente în proiectul iniţial al imobilului, se poate face numai cu avizul scris al comitetului executiv şi cu acordul scris, prealabil, al proprietarilor direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării.
(2) Odată cu acordul menţionat la alin. (1), proprietarii direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării şi proprietarul care solicită acordul pentru schimbarea destinaţiei locuinţei sau spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă semnează şi o convenţie cu privire la declararea activităţii care se va desfăşura în spaţiul respectiv, precum şi numărul de persoane în funcţie de care vor fi calculate cheltuielile pe număr de persoane.
(3) O copie a convenţiei prevăzute la alin. (2) se înmânează preşedintelui asociaţiei de proprietari în vederea anexării acesteia la acordul de asociere."
Probabil ca intr-un final se va ajunge in instanta pentru anularea în parte a respectivei decizii, avand in vedere ca firma are activitate economica cu mult inainte de a se constitui asociatia de proprietari.
Com executiv nu poate lua hotarari decât pt a duce la indeplinire hotărârile luate in A.G.,iar aceste hotarari pot fi contestate in judecată. E simplu,doar cei ce dau sfaturi sa citeasca legea