cu mii de scuze catre domnul GRECU eu cred ca asociatia poate functiona fara administrator si chiar legal. Sigur e mai bine sa fie cum zice si dansul care stie ca in multe asociatii cand proprietarii vad ca treaba merge bine cu unul dau afara si admin, dau afara si casier, dau afara si fochist si tot, si pastreaza doar presedintele si femeia de serviciu.
Legea nr. 196/2018
[ link extern ]
ART. 46
(1) La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenți un comitet executiv format din președintele asociației de proprietari și un număr par de membri, precum și un cenzor sau o comisie de cenzori și vor hotărî numărul membrilor acestora și durata mandatelor lor. Alegerea acestora se face cu jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți. Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani și pot fi reînnoite.
(2) Dacă dintre membrii asociației de proprietari nu se poate alege un cenzor, atunci adunarea
generală a proprietarilor mandatează comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociației de proprietari, persoană fizică cu studii superioare în domeniul economic sau juridic ori persoană juridică cu domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanță în domeniul fiscal, pe bază de contract individual de muncă sau, după caz, contract de prestări de servicii.
(3) Structurile prevăzute la alin. (1) sunt obligatorii pentru asociațiile de proprietari din
condominiile cu mai mult de 10 unități de proprietate imobiliară.
(4) La asociațiile de proprietari din condominiile care cuprind maximum 10 unități de proprietate imobiliară, dacă adunarea generală hotărăște în acest sens, președintele asociației de proprietari poate îndeplini și funcția de administrator și se constituie următoarele organe:
a) adunarea generală;
b) președintele;
c) cenzorul.
Nu spune cine preia obligatiile sau ce se intampla daca nu ai admin ca in legea veche.
Singurul lucru este ca la eliberarea adeverintei pentru vanzare sa se treaca pe ea ca asociatia nu are administrator.
(art 33 din legea 196/2019 unde este descrisa situatia fara administrator si cea fara presedinte si fara administrator)
Au stiu astia de la ministerul dezv. MDRAP de locatarii de dau afara tot.
In normele HG1588/2007 ale legi 230/2007 era prevazut la articolul 17 alineatul 8 fix partea fara administrator.
HG1588/2007 (8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art.22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze
Nu era prevazut nici un termen sa angajezi altul.