Asociația de proprietari, practic și ea o societate non-profit, avea până de curând câțiva angajați remunerați din contribuțiile locatarilor. Din rațiuni financiare am renunțat la o poziție, procedura fiind de desființare a postului respectiv.
Firma de HR la care avem externalizate serviciile nu a inclus în notificarea către angajat dispozițiile legale prevăzute în codul muncii la articolul 64, alineatul 1,2 și 5, ce vizează: posibile poziții vacante în societate, existența compensațiilor sau notificarea ATOFM cu privire la situația angajatului respectiv.
Angajatul respectiv a semnat notificarea, și decizia care a urmat iar în urmă cu puțin timp a deschis la o judecătorie o acțiune în care contesta demiterea sa, pe motiv că exact cele de mai sus nu au fost respectate.
V-aș întreba, cât de vulnerabili suntem noi ca societate și cât de posibil este ca instanța să anuleze demiterea respectivă, precum să îl și repună pe angajatul respectiv pe funcție.
Buna ziua,
Se poate intampla ce spuneti dvs....
Discutati cu avocatul eventuala chemare in solidar a firmei catre care ati facut externalizarea serviciilor, sa platesca si dumnealor eventualele daune ( salarii restente, etc.) cerute de acesta
Bună ziua și mulțumesc de răspuns. Dânsul solicita anularea deciziei și repunerea în funcție, deși votul majoritate a fost împotriva sa, cu mult, el se agață de această eventuală greșeală pentru a reveni în funcție, deși procesul de demitere se va relua evident.
Bună ziua și mulțumesc de răspuns! Nu știu la ce vă referiți când spuneți articolul 64 C.mun, din cunoștințele mele toate alineatele articolului 64 se aplică dacă postul ocupat de angajat s-a desființat.
Concediere
prares
Cum se procedează la concediere în cazul în care salariatul nu corespunde profesional locului de muncă?... Si care sunt efectele? (vezi toată discuția)