Daca ati dublat o inregistrare contabila, acesta se corecteaza prin inregistrarea identica cu semnul minus (stornare in rosu).
Veti face o copie dupa factura initiala, o listare a jurnalului de achizitii in care subliniati dublarea, si faceti stornarea achizitiei. Problema nu tine neaparat de TVA ci de impozit pe profit.
Daca sunteti microintreprindere, sanatate! Nu aveti alte implicatii fiscale.
Daca sunteti platitor de impozit pe profit, atunci trebuie verificat impactul stornarii (balansati o suma de la un an la altul). Daca suma este sub pragul de semnificatie, nu faceti nimic, suma nu impacteaza semnificativ rezultatul anului curent. Daca insa suma este peste pragul de semnificatie, va trebui sa faceti rectificativa la D101 la anul precedent si sa achitati diferenta de impozit si penalitatile si majorarile aferente.
Reglementările contabile (O 1802/2014) nu specifica un nivel cantitativ pentru pragul de semnificatie si nu predetermina ce ar putea fi semnificativ intr-o anumita situatie.
Ar trebui sa aveti definit in Politice contabile pragul se semnificatie (procent din total active, procent din profitul brut, procent din capital, procent din cifra de afaceri, etc).
Succes.
PS. Daca factura a fost de achizite mijloc fix sau obiect de inventar, lucrurile sunt un pic mai complicate...