Acum 3 zile am fost prinsa in carrefour cu produse in valoare de 300 Ron.Am fost dusa la camera de interpelare dupa care am predat marfa furata si agentii au chemat politia.Am coloraborat cu ei ,mi-au facut proces verbal in care am marturisit tot si am regretat fapta facuta mentionand,ca sunt studenta si imi pare rau pentru ce am facut pentru ca a fost prima data nevand asfel de abateri.Dupa procesul verbal mi s-a spus ca voi primi acasa o citatie si v-a urma sa merg la sectie si dupa vreo luna o sa primesc amenda.Agentul respectiv nu mi-a spus ce fel de tip este amenda: contraventionala sau penala.Mi s-a spus doar ca voi primi amenda minima fiindca am colaborat si am regretat fapta facuta.Ce tip este amenda ?o sa imi fie afectat cazierul?
Din punct de vedere strict juridic, furtul (art.208 C.pen.) sau furtul calificat (art.209 C.pen, in caz ca anumite circumstante precum pluralitatea faptuitorilor, pot determina o asemenea incadrare), constituie fapte penale, iar nu contraventionale. Daca politia v-a intocmit proces-verbal pentru o contraventie, este altceva. Puteti scie in acest forum si fapta pt. care vi s-a intocmit p.v.
In cazul in care este insa vorba de o infractiune, atunci se va deschide dosar penal, in care procurorul de caz poate lua si masura inlocuirii raspunderii penale cu o amenda administrativa. Aceasta nu apare in cazierul judiciar.
Reveniti si spuneti ce fapta a fost consemnata in p.v. Dar, din ce banuiesc, daca nu este vorba de constatarea unei infractiuni flagrante, atunci, din indulgenta, politistii v-au constatat o contraventie. Ar fi bine si... va urez sa fie asa si mai ales...sa nu mai...repetati!
Eu cred ca user-a a fost prinsa in flagrant, de aceea bunurile au fost recuperate imediat dupa ce au fost sustrase din magazin de aceasta.