avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 742 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Dreptul mamei asupra copilului minor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Dreptul mamei asupra copilului minor

Buna seara ! Am un bebelus de 2 luni rezultat in urma unei relatii in concubinaj. Tatal copilului a acceptat sa il recunoasca ,a fost bine pana acum intre noi. Dar nu ne mai intelegem si ne am despartit. El tot ameninta ca se duce la avocat si o sa imi ia copilul. Se poate asa ceva ? De cand am venit de la spital cu el am stat la mama si stam in continuare eu si copilul tatal sa mutat la el acasa. El nu are o situatie prea buna acasa la el si nici conditii de a creste copilul eu in schimb am toate conditiile acasa pentru el . Nu muncesc sunt studenta la facultate la zi si mi am bagat dosarul pentru indemnizatie. O am pe mama care nu lucreaza si poate sa stea cu el cand sunt eu la facultate. Veniturile care ne intra in casa lunar sunt destul de mari. Deci dumneavoastra ce parere aveti ? Copilul poate ramame cu mine,are doar 2 luni ?
Cel mai recent răspuns: Geanina DRIAN , Avocat 11:17, 21 Septembrie 2019
tatăl copilului poate obține un duplicat.
dar își asumă riscul unei declarații în fals.
Multumesc. Chiar nu stiu cum sa mai procedez cu el. Imi spune ca o sa se zbata sa obtina copilul o saptamana sau doua pe luna,gen sa avem amandoi copilul in mod egal,se poate ? Eu as vrea sa il decad de tot din drepturi . Cum sa procedez ?
practica instanțelor judecătorești din România nu agreează locuința alternantă (timp egal la ambii părinți).
cu atât mai mult asta nu se întâmpla unui bebeluș de 2 luni.
locuința copilului se va stabili la mamă și, în funcție de programul de vizitare admis de instanță, va petrece timp și cu (la) tatăl.
părintele nerezident (la care nu locuiește copilul) păstrează toate drepturile în legătură cu acesta: vizită, timp împreună, decizie, implicare, etc.