Firma la care am lucrat a întrat în insolventa, iar, la ora actuala, am 3 salarii dinainte de insolventa și 4 de după, neachitate, deoarece societatea nu a mai avut încasări, iar când a avut, i-a luat Anaf - ul.
Pot solicita achitarea salariului din fondul privind asigurarea creanțelor salariale? Dacă da, care este procedura?
Solicitarea de accesare a Fondului se depune la agenţia locală de ocupare a forţei de muncă și trebuie să cuprindă:
– o cerere;
– o copie a hotărârii judecătorești definitive de deschidere a procedurii de insolvenţă si prin care s-a dispus ridicarea totală sau parțială a dreptului de administrare.
- copie de pe notificarea adresata în scris administratorului sau lichidatorului angajatorului aflat în insolvență.
Salariile de dupa deschiderea procedurii insolventei sunt considerate creante curente si se platesc fara inscrierea in tabelul de creante.
Administratorul/lichidatorul judiciar nu putea sa plateasca toate sumele incasate catre ANAF, ci trebuia sa plateasca mai intai creantele de la art. 161 pct. 1 din Legea 85/2014.
In cazul in care sumele obtinute nu erau suficiente pentru achitarea tuturor acestor sume, ar fi trebuit sa plateasca proportional cu procentul fiecarei creante in totalul sumelor de la art. 161 pct. 1.
Textul art. 161 pct. 1 este:
Creanţele se plătesc, în cazul falimentului, în următoarea ordine:
1.taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezentul titlu, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea şi administrarea bunurilor din averea debitorului, pentru continuarea activităţii, precum şi pentru plata remuneraţiilor persoanelor angajate potrivit prevederilor art. 57 alin. (2), art. 61, 63 şi 73, sub rezerva celor prevăzute la art. 140 alin. (6);
Creantele salariale de dupa deschiderea procedurii se incadreaza aici, deci trebuia sa va plateasca ceva, in orice caz.
Plata se dispune printr-un raport intocmit de catre lichidator.
Daca plata catre dumneavoastra nu este prinsa in acel raport, ci se dispune plata altor cheltuieli, puteti formula contestatie.
Cu privire la fondul pentru garantarea platii creantelor salariale, ar fi mai potrivit ca procedura sa o desfasoare lichidatorul judiciar, intrucat astfel s-ar forma un singur dosar pentru toti salariatii si, de altfel, asa este si procedura descrisa de lege.
Daca insistati sa depuneti dumneavoastra cererea aveti in vedere:
1. sa fie indeplinite conditiile:
- hotararea de intrare in insolventa sa fie definitiva,
- sa se fi ridicat dreptul de adminitrare.
2. sa notificati lichidatorul judiciar sa intocmeasca si sa depuna dosarul la fond sau veti proceda dumneavoastra la depunerea cerererii in termen de x zile,
3. actele ce compun dosarul sunt:
- cerere,
- copie a notificarii lichidatorului judiciar,
- hotararea definitiva de intrare in insolventa,
- hotararea definitiva de ridicare a dreptului de administrare,
- copie contract individual de munca,
- copie CI,
- copie pontaje aferente lunilor neplatite,
- copie a contractului colectiv de munca,
- statele de plata aferente lunilor neplatite,
- copie fisa de lichidare, daca a incetat contractul individual de munca.
Mulțumesc pt răspunsuri. Nu s-a dispus intrarea în faliment, nu s-a ridicat dreptul de administrare, asa ca... O sa aștept. De la Anaf aveau poprire, iar când au intrat banii... Au fost luați... Administratorul judiciar nici nu știa exact suma cu care e inscris Anaf-îl la masa credala... Și nici Anaf-ul nu știa sa spună exact... Asa ca.. E o harababura totala