Buna ziua
Primariile, si institutiile publice in general, pun in aplicare o serie de legi pentru care solicita si pastreaza in format fizic sau electronic cartile de identitate ale cetatenilor. Ex.: legea de aplicare a taxelor si impozitelor CODUL FISCAL, legea de atribuire terenuri tineri cu varsta pana in 35 ani Lege 15/2003 inchirierea bunurilor apartinand domeniului privat al uat, samd; pentru toate acestea se solicita si se pastreaza ca piesa componenta a dosarului intocmit copia cartii de identitate. Este legal? Sau, trebuie doar notate de catre functionarii publici datele necesare, respectiv nr. serie carte identitate si CNP fara a pastra copia actului de identitate? va multumesc pentru raspuns
dar vine o alta lege ulterioara, GDPR, care nu permite retinerea copiei carte identitate prevazute de legea anterioara
sunt multe legi care au prevederi depasite, neactualizate
Despre ce lege vorbiti? Daca se solicita copie dupa actul de identitate aceasta se pastreaza in arhiva institutiei un anumit termen in functie de nomenclatorul arhivistic, dupa care se arde. Nu aveti de ce sa va faceti probleme. Fiecare angajat raspunde pentru documentele pe care le solicita cetatenilor, fiind obligat sa pastreze confidentialitatea datelor si fiecare institutie are un angajat care raspunde de securitatea documentelor.
Despre ce lege vorbiti? Daca se solicita copie dupa actul de identitate aceasta se pastreaza in arhiva institutiei un anumit termen in functie de nomenclatorul arhivistic, dupa care se arde. Nu aveti de ce sa va faceti probleme. Fiecare angajat raspunde pentru documentele pe care le solicita cetatenilor, fiind obligat sa pastreze confidentialitatea datelor si fiecare institutie are un angajat care raspunde de securitatea documentelor.