Înșelătorie cu un produs vândut pe internet cuiva din Anglia: clientul a primit pachetul, nu l-a plătit și a mai cerut și 2.000 de lei în plus. Unde se poate reclama fapta?
Buna seara. O adolescenta a scos la vanzare un aparat foto+ obiective, triped etc, la suma de 5000 lei. (Cam atat face) . Un eventual client i a cerut spre vanzare dar produsul trebuia expediat in Marea Britanie.
I a trimis extras de cont cu plata sumei convertita in lei, iar ea a trimis pachetul inainte da a se confirma suma in contul ei, spunandu i se ca tranzactia dureaza 24 - 48 ore. Pachetul a ajuns la destinatar dar banii in cont nu.
Dupa multe conversatii cumparatorul i a zis ca banca i a retras 7000 lei iar ca sa poata da drumul tranzactiei trebuie expeditorul sa i trimita 2000 lei . Naivitatea ei, a făcut o sa i trimita suma, dar la câteva minute (30- 40) si a dat seama ca e teapa si a anulat tranzactia.
Clientul nemulțumit i a trimis mesaje ca de ce a anulat tranzactia si ca nu i trimite banii până nu primește el cele 2000 lei. Unde poate reclama înșelătoria tinand cont ca are toate conversațiile si ce poate face in cazul ca pachetul a fost trimis cu numele mamei (Elena) de la aceeași adresă cu al fetei dar conversația e între Ioana si clientul x.
Am luat si eu o teapa exact la fel tot din Marea Britanie numai cu un telefon in valoare de 1400 lei. I-am trimis individului telefonul iar acesta imi trimitea mailuri pretinzand ca este un agent al bancii Lloyds Bank, in care mi-a atasat tranzactia cu numarul de ID si culmea acesta a decontat din greseala 2000 lei din contul individului si ca sa primesc banii trebuia sa trimit eu diferenta de 600 lei prin Western Union unei persoane cu domiciliul in Nigeria. Mi-am dat seama ca este teapa si am sunat la Lloyds bank in Anglia, acestia nu aveau habar de nici o tranzactie si nici numarul de ID nu era bun, mi-au recomandat sa fac plangere la politia din Anglia, insa e mult prea multa bataie de cap. Nu ma mir sa fie vorba de acelasi individ sau grupare care v-a pacalit si pe dumneavoastra. Eu am ramas si cu telefonul dat de pomana si cu plata transportului.
Demos
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Pe undeva toate aceste istorii au o morala.
Daca ai invatat sa scrii pe Facebook nu inseamna ca esti un informatician, daca vezi ca pasarica zboara nu inseamna ca esti pilot de vanatoare.
Aceste tepe sunt vechi si arhicunoscute, ca este vorba de un/o adolescent/a nu este relevant, relevanta este lipsa de educatie a/al acesteia/uia vis-a-vis de utilizarea Internet-ului.
Educatia nu se limiteaza la a-i cumpara un smartphone, o tableta, etc... !!!!
Data viitoare va veti trezi ca va pleca in Belgia pt a defila la o falsa prezentare de moda (cititi: a sta dezbarcata in vitrina in asteptarea clientului).
In speta, nu renteaza sa va angajati la cheltuieli suplimentare, cum excrocheria are ca punct de plecare Romania ar trebui sa depuneti plangere la politie, sa luati avocat pt a putea urmari evolutia anchetei, etc...!
La randul ei politia Ro va trebui sa sesizeze politia britanica, politie care la randul ei va constata ca adolescenta/ul a trimis obiectul la o cutie postala care intre timp a schimbat de proprietar, etc... si veti recupera dupa X timp praful de pe toba!!!