Se inchiriaza un spatiu in vederea desfasurarii activitatii economice pentru o perioada nedeterminata de la o persoana fizica. Pentru a putea fi utilizat in scopul pentru care a fost inchiriat, acest spatiu trebuie modernizat. Valoarea investitiei depaseste 20% din valoarea cladirii. O parte din valoare lucrarilor legate de structura de rezistenta a spatiului se vor refactura proprietarului cladirii (persoana fizica). Care este regimul fiscal privind tva-ul aferent cheltuielilor legate de modernizare. Cand trebuie ajustat TVA? Ce obligatii are proprietarul in situatia in care se majoreaza valoarea spatiului cu valoarea refacturata de persoana juridica?
Aveti contract de inchiriere?Cine face modernizarea si ce ati stipulat in contract legat de modernizare?Modificarile de structura se fac doar cu autorizatie de construire emisa la cererea si pentru proprietarul persoana fizica,Acesta are obligatia sa faca receptia lucrarii si sa o declare la taxe si impozite.
Da. Se face ctr de inchiriere. Receptia va fi facuta de catre locator. Insa cheltuiala este suportata initial de catre locatar si apoi transferata prin facturare locatorului. Problema mea era la deductibilitatea tva-ului pentru cheltuielile lunare care se vor refactura la finalul lucrarilor (receptie) locatorului ( peste 1 an). Se va transfera prin facturare valoarea lucrarilor legate de structura de rezistenta a lucrarilor restul se va recupera de catre locatar prin amortizarea lunara pe durata normal de utilizare a cladirilor.
Renovare sediu
miricadana
pentru renovare sediu (gresie, usi, parchet, vopsit, mobila, frigider, cuptor, hota) cum se inregistreaza pe contul 6028, 604 sau toata valoarea pe 611.
Si ... (vezi toată discuția)
Model de acord
cris2279
Firma X inchiriaza de la firma Y un apartament; pentru a-l folosi in scopuri de stabilire a sediului social (pentru o alta firma decat X) are nevoie de un ... (vezi toată discuția)