In cazul unui angajat care a fost nevoit sa isi ia concediul fara plata 30 de zile pentru a-si face unele investigații medicale urgente care nu-i permiteau sa mai lucreze, dupa expirarea celor 30 de zile angajatorul a informat angajatul ca nu va putea reveni la munca pentru ca departamentul de resurse umane a uitat sa raporteze concediul fara plata la timp, iar angajatului i s-a cerut sa completeze retroactiv cereri pt noi zile de concediu fara plata, inca 30 de zile fata de cele trecute.
La trecerea acestor zile, angajatorul informează angajatul ca va trebui sa ramana in continuare in concediu fara plata cel putin inca 45 de zile sau mai mult, pentru ca intre timp au intrat in firma niste angajati cu contracte de 3 luni care inca nu expira, si nu se poate renunta la ei.
In condițiile in care angajatul are nevoie sa se întoarcă la munca, are vreun drept? Sau este decizia angajatorului cand si daca se mai poate intoarce la munca?
Intr-o astfel de situatie, angajatorul este obligat sa completeze datele in Registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) si sa transmita informatiile actualizate catre Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM).
Nu poate transmite, insa, aceste date oricand, ci cel mai tarziu in ziua anterioara datei la care contractul este suspendat sau datei incetarii suspendarii contractului individual de munca, pentru ca ai efectuat concediul si te poti intoarce la serviciu. Daca angajatorul nu respecta aceste obligatii, poate fi sanctionat cu amenda intre 5.000 si 8.000 de lei.
Recomandarea mea este să faceți o sesizare la ITM ,nu este problema dumneavoastră că nu au înregistrat la timp datele la ITM,și revisal.
Angajatorul se va intoarce la munca la terminarea concediului fara plata.
Acordarea concediului fara plata presupune acordul angajatorului si al salariatului cu privire la durata concediului si perioada in care urmeaza a fi acordat.
Daca nu are de munca, angajatorul are posibilitatea de a va trimite in "somaj tehnic".
Art. 52 C.mun.
(1) Contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
......
c) in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare;
....
(3) In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.