avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie Locatari - cenzori / verificari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie Locatari - cenzori / verificari contabilitate

Va rugam un sfat!

Ne confruntam cu urmatoarea situatie:
Desi Adunarea Generala a proprietarilor unei asociatii de locatari a ales o comisie de cenzori, aceasta nu a putut sa isi exercite atributii pentru ca nu i-au fost puse la dispozitie documentele (timp de mai multi ani!).
Dna Administrator sustine ca verificarile contabilitatii sunt efectuate de o persoana aleasa de Dumneaei.
Presedintele Asociatiei de locatari, deasemeni sustine ca nu exita dovada ca cenzori au cerut documentele pentru verificare.
Persoanele prezente la Adunarea Generala pareau ca nu stiu nimic legat de faptul ca cenzorii sunt altii decat cei alesi de catre locatari.
Intrebari:
1. Cat de legal este ca Administratorul sa isi aleaga persoana care sa o verifice si sa nu puna la dispozitia cenzorilor documentele spre verificare.
2. Este legala schimbarea cenzorilor fara adunare Generala?
3. Exista vreo obligatie legala, a Presedintelui Asociatiei sa semnaleze faptul ca documentele nu sunt verificate de ani de zile de catre persoanele alese de locatari ci de alte persoane alese de catre Administrator/Presedinte?
4. Se pot considera nule verificari contabilitatii si semnaturile de catre alte persoane decat cele alese in Adunarea Generala?
5. Dna Admnistrator sustine ca plateste firma care verifica contabilitatea Asociatiei de locatari din banii proprii...

Ce putem face?
Am postat si pe site-ul Sectorul 4 live doar ca disparut postarea a fost stearsa de catre cineva.
Cel mai recent răspuns: Ionut.ion , utilizator 10:31, 3 Decembrie 2019
ART. 46 din legea 196/2018
(1) La adunarea proprietarilor in vederea constituirii asociatiei de proprietari,
proprietarii vor alege dintre cei prezenti un comitet executiv format din presedintele
asociatiei de proprietari si un numar par de membri, precum si un cenzor sau o
comisie de cenzori si vor hotari numarul membrilor acestora si durata mandatelor lor.
Alegerea acestora se face cu jumatate plus unu din numarul proprietarilor prezenti.
Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani si pot fi reinnoite.

(2) Daca dintre membrii asociatiei de proprietari nu se poate alege un cenzor,
atunci adunarea generala a proprietarilor mandateaza comitetul executiv pentru
angajarea unui cenzor din afara asociatiei de proprietari, persoana fizica cu studii
superioare in domeniul economic sau juridic ori persoana juridica cu domeniul de
activitate contabilitate, audit financiar sau consultanta in domeniul fiscal, pe baza de
contract individual de munca sau, dupa caz, contract de prestari de servicii.

Facti o sesizare, in scris, catre compartimentul specializat din cadrul primariei.
Nu va convine raspunsul...discutati cu un avocat,
Sau cititi legea 196/2018 si cereti-va drepturile.

ART. 28
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate
aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii
dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele
asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2) In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza
la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile
prezentei legi.
(3) Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la
calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o
conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele
asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen
de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare
in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt
document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a
notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia
nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen
de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor
prevazute la art. 10.
Ultima modificare: Luni, 2 Decembrie 2019
Ionut.ion, utilizator
Va multumim!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1-Conform dispozitii in vigoare,vezi L nr 196/2018 asociatiile de locatari au obligatia sa se transfiorme in asociatii de proprietari
2-Legal,adunarea generala sau comitetul executiv hotarasc/decid persoana care exercita responsabilitatea de cenzor
3-Este obligatoriu ca documentele asociatiei de proprietari sa fie verificate periodic sau ori de cate ori este necesar de catre persoane specializate cu stidii de specialitate medii sau acreditate CECCAR
4-
Dna Admnistrator sustine ca plateste firma care verifica contabilitatea Asociatiei de locatari din banii proprii...

Nu este legal
Pentru analiza si eventual raspuns la obiect este necesar sa verificati lista lunara de intretinere
Aveti dreptul sa solicitati presedintelui de asociatie orice document al asociatiei de proprietari,inclusiv raporturile juridice incheiate de asociatia de proprietari in calitate de angajator cu personal care sa presteze diferite responsabilitati
5-Daca nu solutionati direct cu presedintele de asociatie sesizati oficial serviciul specializat din primaria teritoriala
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara. Va rog frumos să-mi raspundeti cat este de legal (sau un text de lege) ca într-o asociatie de proprietari sa plateasca administratorul verificare gestiune din bani proprietarilor .Va multumesc !

ynocentta a scris:

1-Conform dispozitii in vigoare,vezi L nr 196/2018 asociatiile de locatari au obligatia sa se transfiorme in asociatii de proprietari
2-Legal,adunarea generala sau comitetul executiv hotarasc/decid persoana care exercita responsabilitatea de cenzor
3-Este obligatoriu ca documentele asociatiei de proprietari sa fie verificate periodic sau ori de cate ori este necesar de catre persoane specializate cu stidii de specialitate medii sau acreditate CECCAR
4-
Dna Admnistrator sustine ca plateste firma care verifica contabilitatea Asociatiei de locatari din banii proprii...

Nu este legal
Pentru analiza si eventual raspuns la obiect este necesar sa verificati lista lunara de intretinere
Aveti dreptul sa solicitati presedintelui de asociatie orice document al asociatiei de proprietari,inclusiv raporturile juridice incheiate de asociatia de proprietari in calitate de angajator cu personal care sa presteze diferite responsabilitati
5-Daca nu solutionati direct cu presedintele de asociatie sesizati oficial serviciul specializat din primaria teritoriala

Ultima modificare: Luni, 2 Decembrie 2019
codrutz2007, utilizator
Va multumesc!

Alte discuții în legătură

Presedinte bloc LIOANAMARIA LIOANAMARIA Presedintele blocului a obtinut mandatul si in locul ei presteaza sotul ei.Este legal? (vezi toată discuția)
Obligativitate existenta cenzor Alex_51 Alex_51 Care este articolul din lege care prevede obligativitatea existentei unui cenzor? (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie de proprietari cerasela2018 cerasela2018 Cenzorul - proprietar din bloc, cu contract de mandat si-a dat demisia. Si in cazul contractului de mandat este valabil preavizul de 20 zile lucratoare sau ... (vezi toată discuția)