Verificand soldurile impreuna cu un furnizor am constatat ca din evidentele noastre
lipsesc doua facturi una marfa una ambalaj din 2006.La inventar nu am avut plus.
Cum se corecteaza aceasta situatie? Cum se inregistreaza corect ACUM in 2009 in contabilitate tinand cont ca am primit doar copii xerox de la furnizor ,stampilate si semnate?Ne intrebam daca vanzatoarea a sustras suma de bani,este vorba de 700 lei.
inregistrarea facturilor din 2006 la momentul constatarii erorii in 2009 :
% 401x cu valoarea celor doua facturi
1174 cu valoarea marfii
1174 cu valoarea ambalajului
4426 cu valoarea TVA
inregistrarea venitului ( nu exista plus de inventar , asadar marfa a fost vanduta)
411x % cu valoarea de vanzare a marfii si ambalajului
1174 venit
4427 TVA colectat
1174 = 371x scaderea din gestiune a marfii
1174 = 381x scaderea din gestiune a ambalajului
ramane" putin in aer 411x " :
incasarea 5311 = 411x
sau imputare 461x = 411x
nu cred ca poti face pv de minus pt marfa / ambalaj si / sau deteriorare pt. ca , asa cum ai spus , nu ai dif. de inventar .....si totusi casa in lei ...5311 ...are dif.
inregistrezi facturile cu marfurile sau ambalajele in 2009, si apoi inregistrezi cheltuiala pe 117/analitic 2006. Problema se pune asupra deductibilitatii cheltuielii. In cazul in care nu poti stabili cauza lipsei si nu se imputa, este cheltuiala nedeductibila.
Vei face rectificativa la 101.
TVA nu este al perioadei . De ce nu ar putea fi dedus pe regularizari ?
Nu au trecut 5 (cinci) ani de la constatarea erorii.
Daca era vorba de o fact.. de utilitati din decembrie 2008 care ajunge in ianuarie 2009 cu posta , oare nu deduceam TVA pe regularizari ?
as vrea raspuns , poate nu am dreptate, nu stiu ce sa zic
Comert cu amanuntul
Cum se descarca din gestiune , in cazul comertului cu amanuntul , marfa deteriorata sau lipsa la inventar? La fel ca si marfa vanduta ? (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.