Bună ziua,
Am un PFA și am emis până acum facturile dintr-un facturier pe hârtie.
Vreau să încep să le emit în document Word/Excel și să le imprim dar am un client care refuză să le primească pe hârtie. Am înțeles din legi și articole ale specialiștilor că dacă emit factura prin mijloace electronice și o trimit clientului doar prin email, iar acesta o păstrează doar electronic se numește factură electronică iar eu sunt obligată să îndeplinesc cerințele legale, astfel fiind obligată să îndeplinesc cerințele legii 148/2012, adică să notific Ministerul Finanțelor și Ministerul Comunicațiilor privind schimbarea modalității de emitere, să cumpăr certificat digital calificat, să asigur infrastructura IT necesară, factura să aibă semnătură digitală și marcă temporală etc.
Nu vreau să îmi complic și mai mult existența și nu vreau să emit facturi electronice. Cum să fac să fiu eu în regulă și nepasibilă de sancțiuni? Mai sunt si alte sanctiuni decat amenzile? Mi se pare o foarte mare bătaie de cap doar pentru că un singur client nu vrea să accepte factura pe hârtie. Și eu care voiam să-mi simplific existența și să le fac în Word...
In primul rand nu clientul va poate impune ce fel de factura sa ii dati. Ii ati facturile clasice ca si pana acum. Puteti să începeti să le emiteti în document Word/Excel și să le imprimati . Si daca nu doreste, renuntati la acest cient
Vă mulțumesc pentru răspuns. Voi încerca să-i conving după sărbători să le primească și fizic.
Din păcate a renunța la client nu prea ar fi o opțiune, deoarece cam muream de foame înainte - în orașul meu nu se găsește de lucru iar în domeniul meu câștigurile sunt oricum limitate.
Oare dacă declară că și le imprimă el pe cele primite prin email se consideră că am emis facturi în format hârtie?
Facturi
niconica
Este corecta emiterea facturilor intr-un word sau excel sau este obligatorie emiterea printr-un program de facturare sau comandarea carnetelor personalizate? ... (vezi toată discuția)