avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... salariu femeie de serviciu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

salariu femeie de serviciu

Buna seara,

Daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu un raspun la aceasta intrebare:

Salariul femeii de serviciu se imparte la numarul total de apartamente dintr-o asociatie de proprietari sau se imparte la numarul total de persoane din asociatia de locatari?
Intreb pentru ca in blocul in care locuiesc, imparteala se face la numarul total de apartamente, ceea ce nu mi se pare corect, pentru ca femeia de servici se ocupa cu curatenia spatiului folosit la comun din bloc, cu cat sunt mai multe persoane cu atat se face mai multa mizerie, nu? Gunoiul de exemplu se plateste / persoana, ceea ce mi se pare corect.
Exista vreo lege sau undeva unde sa fie stipulat cum se fac aceste calcule in asociatie?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: meeri_m , utilizator 09:46, 10 Decembrie 2009
Salariile (inclusiv femeia de serviciu) se impart pe cota-parte indiviza (suprafata).

HG 1588/2007 Normele metodologice de aplicare a Legii 230/2007

Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.
Multumesc mult pentru raspuns! Chiar daca nu sunt deacord cu aceasta lege, nu mi se pare normal deoarece, daca intr-un spatiu de X metrii patrati circula o persoana sa se considere ca murdareste ca si daca in acelasi spatiu circula X+3 persoane de exemplu. :(....
Aveti dreptate, din punctul meu de vedere. La asociatia mea, in mod particular, se face rabat de la acest mod de impartire, pe acelasi considerent enuntat de Dv. Se face pe nr. de persoane, asimilandu-l cu cheltuielile pentru curatenie.
Dar fiecare asociatie isi poate asuma felul de impartire a acestei cheltuieli.
Legea, asa cum s-a aratat mai sus, prevede ca repartizarea cheltuielilor salariale pentru curatenie se face pe cota indiviza de proprietate. Acesta deoarece proprietarii apartamentelor sunt proprietari si pe o parte din suprafetele si instalatiile comune ale scarii. Aceasta parte comuna de proprietate este dimensionata in functie se suprafata utila a apartamentului si nu se modific dupa numarul celor care locuesc.
Un apartament care are suprafata de 80 m.p are o cota parte din proprietatea comuna de 2%, de exemplu, iar un apartament de 30 m.p. are in proprietate comuna 0,75%.
Asa ca un proprietar poate avea in proprietate comuna o suprafata comuna de 15 m.p iar vecinul cu garsoniera doar pe 5,6 m.p. Aceste proportii sunt calculate de la proiectarea si construirea blocului si sunt scrise in actele de proprietate, indiferent cate persoane vor locui acolo. Este normal ca fiecare sa-si repare, sa-si intretina partea de proprietate comuna: unul suporta costurile pentru 15 mp, celalalt pentru 5,6 mp. Cum aceste suprafete nu pot fi localizate se procedeaza la repartizarea cheltuielilor pe scara sau bloc proportional cu aceste cote rezultate din calcule si/sau stabilite in actele de proprietate.
Eu vorbesc cazul blocului unde locuiesc eu, unde exista garsoniere cu aceeasi suprafata a locuintei, prin urmare aceeasi suprafata din "cota" comuna; fiecare are aceeasi mp locuinta si aceeasi mp exteriori. mi se pare absolut normal, de exemplu, ca la o reparatie de tevi, la canalizarea comuna, montare interfon, sa fie functie de suprafata, dar curatenia nu cred ca trebuie inclusa in aceeasi "oala". Daca curatenia este in functie de suprafata cum se explica ca gunoiul este / persoana?? nu este acelasi lucru? cu cat sunt mai multe persoane intr-un loc se face gunoi, respectiv mizerie mai mult/a?

Alte discuții în legătură

Repartizarea claltuielilor cu salariile abeona abeona toate cheltuielile cu salariile se repartizeaza pe cota indiviza? nu se mai repartizeaza nimic pe persoana? multumesc pentru raspuns (vezi toată discuția)
Cum se plateste corect femeia de serviciu? dborsanu dborsanu Cum platiti femeia de serviciu? La noi discutia era sa se plateasca dupa cota-parte indiviza, adica cei cu 3 camere sa plateasca mai mult decat cei cu 2 ... (vezi toată discuția)
Mod de calcul plata firma curatenie Octavia Turbatu Octavia Turbatu Buna ziua. Avem angajata o firma de curatenie, la bloc cu doua scari -1200ron In AGP, am ridicat problema cum se calculeaza suma in listele de ... (vezi toată discuția)