Salariile administratorului, contabilului, cenzorului, presedintelui se repartizeaza pe cota parte indiviza. Salariile femeilor de serviciu se repartizeaza pe nr.de persoane prezente in luna respectiva.
Salariile administratorului, contabilului, cenzorului, presedintelui se repartizeaza pe cota parte indiviza. Salariile femeilor de serviciu se repartizeaza pe nr.de persoane prezente in luna respectiva.
Eu am citit in Legea 230 ca toate se repartizeaza pe cota indiviza HG 1588 art.44
La art 34 se vorbeste de colectarea deseurilor menajere, vidanjare.
La Art.44 salariul persoanei care se ocupa de curatenia partilor comune (maturat, spalat scari-paliere, geamuri, usi) este calculat functie de cota-indiviza.
La Art.34 salariul persoanei care se ocupa de colectarea deseurilor menajere este calculat functie de numar persoane prezente in luna respectiva.
In cazul in care exista o persoana care se ocupa de curatenia partilor comune si de colectarea deseurilor menajere, salariul este calculat functie de Art.34 si 44. sau procentual functie de activitatea care necesita un efort mai mare (daca maturatul sau spalatul scarilor, etc. necesita timp si efort mai mult, atunci un procent mai mare din salariu este calculat pe cota-indiviza, iar restul pe numar de persoane).
Succes!
Salariul persoanei care se ocupa de curatenia partilor comune (maturat, spalat scari-paliere, geamuri, usi) este calculat functie de cota-indiviza. Asa este reglementat prin normele de aplicare a legii 230/2007.
Referitor la colectarea deseurilor menajere aceleasi reglementari sunt clare : cheltuielile se repartizeaza functie de numar persoane prezente in luna respectiva. Aici este o problema ce poate sa para putin neclara. La asociatia noastra, ca de altfel la multe asociatii, colectarea deseurilor din jurul blocurilor, de la containerele de gunoi de langa blocurui o face o firma, o regie a statului (S.C. Salubris, la noi) care ne factureaza lunar in functie de nr de persoane. Asa ca si asociatia este obligata sa repartizeze aceasta factura pe numar de persoane. Dar acestea nu sunt cheltuieli salariale, sau cheltuieli cu personalul angajat, ci sunt cheltuieli cu furnizorii de servicii.
Sa nu amestecam lucrurile!
Daca in alte locuri aveti cumva oameni angajati la asociatie care colecteaza gunoiul de la containere (ca doar din apartamente si-l duce fiecare proprietar la ghena sau container), si sa-l care la o oarecare distanta de bloc, la groapa de gunoi a orasului, atunci e normal sa platiti cu salariu acei oameni si sa repartizati cheltuiala cu aceste salarii pe nr de persoane.
Aveti asemenea situatii ?
Oameni angajati, cu utilaje, masini sa duca guinoaiele din preajma blocului dv la groapa de gunoi a orasului?
In privinta impartirii salariilor ingrijitorilor sunt de parere ca legea a simplificat lucrurile, a amestecat treaba unui administrator, care indiferent de cati locatari sunt in bloc, el tot liste calculeaza, tot aceleasi telefoane le da, tot aceleasi ore de incasare le presteaza, fata de o femeie de serviciu care curata mai mult de pe urma a 100 de persoane decat de pe urma a 20, sa zicem. Asa cum stim din gospodaria personala ca una e sa faci curatenie intr-o familie de 5 persoane si altceva intr-o familie cu 1-2 persoane.
Deci eu cred ca normal ar fi sa se imparta aceste salarii pe nr. de persoane. Legal este pe cota-parte indiviza.