Va rog un articol si despre Dizolvare daca se poate si lichidare.
In timpul acesteia se pot face incasari si plati stiu, dar nu stiu daca intre dizolvare si lichidare se pot introduce facturi de cheltuieli sau de retur pe minus!
Se pot, doar dupa radiere nu mai puteti intrucat societatea nu mai "exista". De exemplu poate exista un imobil, si pt acesta trebuie efectuate anumite cheltuieli (impozite, etc), sau autoturisme (rca, reparatii, etc), etc.
In aceasta etapa se realizeaza operatiunile pt. incetarea existentei societăţii.
Multumesc! Pai da pt ca mai sunt cheltuieli cu deplasari si taxe( iclusiv la Reg Comert) iar daca s-a inchis bliantul pe anul trecut, de exeomplu, facturi nu se mia emit de la 1 ianuarie de la noi la clienti ,am incetat activitatea,
Dar de exemplu daca am primi 1 factura de retur de la furnizori , trebuie sa facem din nou declaratii si bilant, doar pt aceea ? CA m-as lasa pagubas daca e asa.
Eu cred ca trebuie. Oricum va trebui sa intocmiti si un bilant distinct pt perioada lichidarii. Legea 82/1991:
Exercițiul financiar al unei persoane juridice care se lichidează începe în ziua următoare încheierii exercițiului financiar anterior și se încheie în ziua precedentă datei când începe lichidarea. Perioada de lichidare este considerată un exercițiu financiar distinct față de cel precedent, indiferent de durata sa.
Multmumesc furmos, vom face un nou bilant. -
Ideea este daca ,pe langa plati si incasari, primes si 1 factura de minu in ianuarie de la un furnizor, presupune delcaratii in plus fata de aceste plati? multumesc
2. Daca am bunuri pe Firma , PC uri, imprimanta , etc, cum pot sa le trasnfer legal unei alte Pers Juridice in aceasta perioada?
1. Depinde, poate fi vorba de incasari cu tva la incasare si atunci se colecteaza TVA.
Factura cu minus de la furnizor poate trebuie inregistrata pe 609, care e impozabil la microintreprinderi.