avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 676 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Am vrut să achit prețul unui produs primit prin ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. După 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit?

Buna ziua.Pe scurt situatia:
-un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit valoarea produsului(545 lei),curierul mi-a spus ca nu am nimic de plata(ramburs 0)si sa-l accept ca pe un cadou.
-dupa 8 luni de zile vine acelasi curier si imi da un plic de la firma care mi-a expediat produsul in urma cu 8 luni ce continea factura fiscala a produsului expediat si o notificare prin care ma instiinta ca figurez cu plata produsului expediat neachitatasi ca trebuie sa achit factura in cel mai scurt timp.Am incercat sa contactez firma care nu are nr fax are doar un nr. de telef. la care raspunde mereu un robot(ptr. comenzi apasa tasta...).Am eu vreo vina in aceasta poveste sau trebuie sa plateasca cine a gresit ?Produsul este in perfecta stare (1% folosit) fiind mai mult plecat de acasa.Rog un raspuns ,ce pot sa fac in continuoare ?Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Februarie 2020
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Petr4567 , utilizator 18:26, 26 Februarie 2020
Aveti prima chitanta unde scrie ca nu aveti nimic de plata? Curierul trebuia sa va lase un document in acest sens. Produsul nu a avut factura nici in interiorul cutiei?

Ideal ar fi sa platiti suma respectiva, pentru ca ei o pot recupera in instanta.

Daca doriti sa returnati produsul, puteti negocia cu ei in acest sens: voi nu ati trimis factura (mi s-a spus ramburs 0), eu nu mai vreau produsul, haideti sa stingem amiabil.

Acum depinde ce doriti dvs., dar obligativitatea platii subzista in situatia in care pastra produsul.
Curierul mi-a lasat doar un bon tiparit (sau ce act o fi asta)pe care este tiparita ,firma curier,adr.expeditor,adr.destinatar,valoarea declarata a produsului (pretul real al produsului)) iar jos in dreapta scrie -Fara Ramburs.Produsul nu a avut Factura inauntrul coletului iar coletul a fost scanat de doua ori de curier cu scanerul si rezultul pret 0.Factura am primit-o ieri dupa 8 luni de la expedierea coletului.
Ultima modificare: Marți, 25 Februarie 2020
Petr4567, utilizator
Eu va spun ca tot sunteti tinut sa platiti produsul. Factura ce data are?

Daca doriti sa pastrati produsul puteti sa discutati cu furnizorul si sa ii spuneti sa emita factura cu data actuala si garantia sa curga de la aceasta data.

Daca nu doriti sa il pastrati, notificati-l ca doriti restituirea si asta e. Dvs. aveti optiuni, depinde ce va doriti. Dar nu puteti pastra produsul fara sa il platiti.
Petr4567 a scris:

Produsul nu a avut Factura inauntrul coletului iar coletul a fost scanat de doua ori de curier cu scanerul si rezultul pret 0.Factura am primit-o ieri dupa 8 luni de la expedierea coletului.

Produsul a venit în urma unei comenzi făcute de dvs., așa este? Dacă da, comanda este înregistrată la firma respectivă pentru un produs care are preț. Faptul că actele expediției au fost întocmite greșit nu vă scutește de plata lui, în caz că una din firmele implicate (vânzătorul sau firma de curierat) se decide să vă acționeze în instanță. Există dovada că ați ridicat un produs care nu era gratuit.

Art. 1345 Noul Cod Civil - Îmbogăţirea fără justă cauză:
Cel care, în mod neimputabil, s-a îmbogăţit fără justă cauză în detrimentul altuia este obligat la restituire, în măsura pierderii patrimoniale suferite de cealaltă persoană, dar fără a fi ţinut dincolo de limita propriei sale îmbogăţiri.
Care imbogatire?Eu fiind de buna credinta si rugandu-l pe curier sa scaneze de doua ori si rezultat 0 lei ramburs,iar dupa 8 luni vine notificari si somatii.Cine este de vina ?Sa vina sa isi ia produsul oricum nu l-am folosit fiind plecat mai mult din loc.

Alte discuții în legătură

Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe awb valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. cum ne putem recupera banii? cosmin_adrian cosmin_adrian Buna ziua, Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani neincasati albualin albualin Buna ziua , As avea nevoie de un sfat , cum as putea sa procedez in situatia urmatoare : Am trimits un colet cu ramburs 0 , rambursul 0 a fost trecut din ... (vezi toată discuția)
Ramburs neprimit de la curier alora005 alora005 Am trimis un colet cu ramburs in data de 05.01.2016 in Cluj, printr-o firma de curierat. Am primit confirmarea de la destinatar ca a primit coletul in data de ... (vezi toată discuția)