As avea nevoie de un sfat , cum as putea sa procedez in situatia urmatoare :
Am trimits un colet cu ramburs 0 , rambursul 0 a fost trecut din gresala 0 deoarce trebuia sa fie 250. Destinatarul coletului sustine ca a platit acesti bani defapt si chitanta nu o mai gaseste. Dar firma de curierat sustine clar ca agentul care livreaza colete incaseaza doar daca suma de ramburs apare pe colet. Doamna respectiva nu a platit acei bani , cum as putea sa imi recuperez eu acesti bani ?!
Nu aveti cum pentru ca nu faceti dovada ca acel colet a fost expediat cu plata in sistem ramburs. Si daca ati promova o actiune in instanta, clientul va preciza ca pe documentul de expeditie nu era inscrisa nici un fel de suma de plata pe care sa o plateasca la livrarea coletului, iar conditia livrarii este plata in sistem ramburs. Ori daca suma precizata era zero, el nu este tinut sa plateasca vreo alta suma decat cea inscrisa pe documentele de expeditie.
Din punctul meu de vedere este greseala dumneavoastra pe care trebuie sa o insusiti.
Ok, dar s-a emis o factura pe numele clientului pentru care nu s-a eliberat o chitanta. Deci clientul a primit produsele dar nu a platit contravaloarea acestora. Clientul sustine ca a platit aceasta factura doar ca nu gaseste chitanta. Din punct de vedere legal nu se poate actiona in nici un fel?!
Multumesc .
Daca clientul a platit factura, incasarea trebuie sa se vada in evidenta dumneavoastra. Trebuie sa aveti convingerea si dovada ca ati expediat clientului factura si acesta a primit-o. In cazul in care aveti aceste dovezi puteti formula actiune in instanta pentru obligarea la plata a clientului.
Nu aveti cum recupera decat poate daca o dati in judecata.
Daca exista o chitanta, chiar daca a pierdut-o, trebuia sa existe o copie acolo unde l-a platit. Curierul nu avea cum sa retinda bani cat valoarea de ramburs e 0.
Cine a completat si a trecut la ramburs 0?