avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Am vrut să achit prețul unui produs primit prin ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. După 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit?

Buna ziua.Pe scurt situatia:
-un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit valoarea produsului(545 lei),curierul mi-a spus ca nu am nimic de plata(ramburs 0)si sa-l accept ca pe un cadou.
-dupa 8 luni de zile vine acelasi curier si imi da un plic de la firma care mi-a expediat produsul in urma cu 8 luni ce continea factura fiscala a produsului expediat si o notificare prin care ma instiinta ca figurez cu plata produsului expediat neachitatasi ca trebuie sa achit factura in cel mai scurt timp.Am incercat sa contactez firma care nu are nr fax are doar un nr. de telef. la care raspunde mereu un robot(ptr. comenzi apasa tasta...).Am eu vreo vina in aceasta poveste sau trebuie sa plateasca cine a gresit ?Produsul este in perfecta stare (1% folosit) fiind mai mult plecat de acasa.Rog un raspuns ,ce pot sa fac in continuoare ?Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Februarie 2020
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Petr4567 , utilizator 18:26, 26 Februarie 2020
Ati fost sfatuit atat de mine cat si de alti utilizatori sa procedati intr-un anumit fel.
Daca doriti sa restituiti produsul, aveti ocazia sa speculati eroarea lor si sa le comunicati ca doriti sa il returnati. Este practic o negociere.

Daca nu, platiti, altfel veti fi actionat in instanta in vederea recuperarii sumei. Riscati sa platiti si cheltuieli de judecata altfel.
Greseala este si a mea,trebuia sa o returnez atunci cand am primit coletul,avand gabaritul mare fata de locul unde voiam sa o pun,oricum nu o folosesc.Gandul meu era (fiind gratis)sa fac un bine unui nevoias oferind produsul ca cadou.Ramburs dupa 8 luni ,nu cred ca o sa fie firma respectiva de acord.
Multumesc pentru sfaturi si sugestii.
Cu mult respect
Petr4567 a scris:

Care imbogatire?

Nu am vrut să vă învinovățesc de ceva. V-am pus articolul din codul civil ca să vedeți în ce temei puteți fi acționat în judecată, în caz că se hotărăște vreuna din părți (comerciantul sau firma de curierat) să o facă.

Si ei sunt in culpa ca nu au emis actele. Sfatul meu este sa fiti ferm pe pozitie si sa formulati o adresa prin care va exprimati intentia de a restitui bunul. Asta este. Poate pare putin stresant, dar va puteti folosi de eroarea lor sa iesiti in avantaj totusi (sau sa obtineti acceptarea returului).
Multumesc pentru bunavointa dvs. de a ma ajuta sa inteleg situatia creata datorita unei erori sau greseli din vina exped. sau curieratului.Factura este din 4 Iulie 2019 si am primit-o pe 24 Febroarie 2020 prin aceeasi firma de curierat care mi-a adus coletul anul trecut.Azi am trimis un email ,pe adresa firmei care mi-a expediat coletul, in care explicam conditiile primirii coletului precum si intentia de a returna produsul .Astept raspunsul lor sant curios cum vor reactiona .
Ma deranjat exprimarea aroganda a celor de la firma.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe awb valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. cum ne putem recupera banii? cosmin_adrian cosmin_adrian Buna ziua, Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani neincasati albualin albualin Buna ziua , As avea nevoie de un sfat , cum as putea sa procedez in situatia urmatoare : Am trimits un colet cu ramburs 0 , rambursul 0 a fost trecut din ... (vezi toată discuția)
Ramburs neprimit de la curier alora005 alora005 Am trimis un colet cu ramburs in data de 05.01.2016 in Cluj, printr-o firma de curierat. Am primit confirmarea de la destinatar ca a primit coletul in data de ... (vezi toată discuția)