sint destul de multe hirtiile ce trebuie intocmite ; si depinde si de forma juridica pe care ati ales-o : pfa,intrep individuala ( aici e partida simpla , cu documente specifice) sau srl , unde e contabilitate in partida dubla; sfatul meu e sa luati legatura cu un contabil , e important sa vedeti si circuitul documentelor
Asa, pentru informarea dvs , cautati ordin min finante 3512/2008 privind formularele financiar contabile ; sint descrise fiecare unde si cum se utilizeaza
... si succes !
In primul rand aveti nevoie de Nota de Intrare Receptie (NIR) pentru a inregistra intrarea marfurilor ;registru de casa pentru a tine evidenta incasarilor si platilor cu numerar; carnet de facturi in cazul in care solicita un client factura (cu sau fara TVA , depinde cum v-ati declarat ) ;este bine sa folositi si un carnet de "Raport de gestiune "pentru evidenta global valorica a marfurilor si ambalajelor;bon de consum .
Pe urma sunt registrele contabile obligatorii : Registrul jurnal , registru inventar ;
Aveti nevoie si de Registrul unic de control care se cumpara de la finante ; daca sunteti SRL si sunteti platitor de impozit pe profit , va trebuie si Registrul de evidenta fiscala ;
Daca sunteti PFA , va trebuie si alte registre specifice ;
Puteti opta pentru formatul electronic atat pentru NIR , cat si pentru Bon consum .
Obicte de inventar
pohata
BUNA ZIUA
am primit o donatie (cadou) de la o persoana mai multe obiecte care i-mi sunt necesare unui IF si vreau sa le inventariez CUM SE PROCEDEAZA ... (vezi toată discuția)