Buna ziua,
Am cumparat in urma cu 8 ani un apartament la ultimul etaj, intr-un bloc care are 2 scari (A si B).
In momentul cumpararii avea sarpanta facuta prin "2000" insa fostul proprietar "a uitat" sa-mi dea actele care atestau autorizarea sarpantei (vecinii spun ca la momentul respectiv , anii 2000, nici nu era legislatie in domeniu). Din cauza schimbarilor climatice (furtuni puternice, veri fierbinti) asociatia de proprietari ne-a sugerat ca ar trebui facem o evaluare/revaluare a sarpantei ( chiar daca ar fi fost autorizata, in cei 20 ani si-a pierdut autorizarea) cu o comisie care sa ne dea indicatii ce trebuie consolidat/schimbat/reparat pentru a fi in legalitate. Intrebarile mele sunt: 1) cum sau unde ma pot adresa pentru a vedea daca a existat o autorizare a sarpantei (prin anii 2000....asa cum sustine fostul proprietar); 2) conform noii legi a asociatiilor de proprietari, inainte de a chema comisia de evaluare trebuie stranse semnaturile => dilema: a) in asociatie sunt 530 de proprietari de apartamente (40 de scari): trebuie stranse semnaturi de la toti cei 530 de proprietari din asociatie??? b) blocul in care stau are 2 scari: se trang semnaturi doar de la vecinii de scara, direct afectati de sarpanta care trebuie evaluata/reevaluata ...sau se trang semnaturi doar de la vecinii din cele 2 scari (A si B) care fac parte din blocul cu sarpanta ce trebuie evaluata/reevaluata???
Am intrebat la mai multe asociatii de proprietari, si din pacate, fiecare a inteles diferit noua lege a asociatiilor de proprietari si cum se aplica ea in realitate. "Cate capete = atatea idei."
V-ati intalnit cu situatia pe care v-am expus-o? Puteti sa-mi dati un sfat avizat, in conformitate cu noua lege a asociatiilor de proprietari?! Multumesc anticipat!
1-Solicitati oficial la primaria teritoriala serviciul urbanism sa va comunice daca pentru lucrarea respectiva exista depus dosar pentru eliberarea autorizatie de constructie,certificat de urbanism
2-Pentru expertiza tehnica a modificarii nu este necesar acordul vecinilor