Agentia de turism la care am platit avansul pentru un sejur in strainatate (Italia, Franta, Elvetia, Austria) la sfarsitul lunii mai 2020 refuza sa ramburseze avansul desi se afla in imposibilitatea de a-si da consursul in efectuarea acestiuia din cauza pandemiei cu Covid19 (stare de urgenta, restrictii de transport s.a.).
In contract este stipulat ca agentia de turism organizatoare poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie si poate oferi calatorului rambursarea completa a tuturor platilor efectuate pentru pachet in cazul in care nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare si instiinteaza calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si inainte de inceperea executarii pachetului.
Mi s-au oferit 3 alternative printre care rambursarea cu penalizare de 30% ca si cand eu as dori anularea sejurului sau considerarea avansului ca si credit sau efectuarea mai tarziu a sejurului.
Credeti ca am vreo sansa de a avea castig de cauza in instanta, si anume de a primi integral inapoi valoarea avansului?
Da, aveti vreo sansa de a castiga in instanta, tot asa cum nu aveti vreo sansa sa castigati in instanta, adica este posibil orice si cu siguranta nu va poate raspunde cineva acum, cum s-ar transa litigiul in instanta. Din ce spuneti, variantele 2 si 3 par de bun simt in conditiile actuale. Agentia respectiva probabil ca a platit la randul ei parte din pachetul turistic furnizorului, asa incat nu vad de unde ar putea sa vi se inapoieze dvs banii, repet, in condiiile actuale.
Raspunsul din link, este un raspuns care face trimitere la o anumita evolutie a lucrurilor, de ex spre un litigiu. Este un raspuns corect, dar care poate fi supus unor opinii.
Desigur, dvs puteti sa cautati raspunsurile care va convin cel mai mult si sa actionati in consecinta. Parerea mea este ca buna intelegere ar trebui sa primeze in aceste clipe.
Asa mai tehnic, pot sa va spun ca forta majora este cauza exoneratoare atat pentru o parte a contractului, cat si pentru cealalta, adica in cazul dat, nu doar clientul o poate folosi, ci si agentia. Adica mai pe romaneste, si agentia o poate invoca intr-un eventual proces si asa se ajunge la primul raspuns pe care vi l-am oferit, intr-un proces se poate intampla orice.
Si nu in ultimul rand, pentru un raspuns cat de cat corect, trebuie vazut contractul pe care il aveti.
Retur avans turism
SANTIER
Buna ziua!
In 2019- inainte de pandemie, am platit avans pt. un sejur in ISRAEL.
Ulterior a venit pandemia, agentia de turism a propus o noua data de ... (vezi toată discuția)