avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 740 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... Care este cadrul legislativ actual pe care ma pot baza ...
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

Care este cadrul legislativ actual pe care ma pot baza pentru a-mi intemeia demisia dintr-o functie medicala, de stat, in contextul actual de pandemie si stare de urgenta?

Buna ziua,

Ma numesc Catalina, am 61 de ani si lucrez ca infirmiera, in cadrul unui spital judetean de urgenta, din Romania. Avand in vedere contextul actual de pandemie Covid 19, as dori sa stiu cum trebuie sa procedez si care este suportul legal specific pe care ma pot sprijini in acest demers.
Am luat aceasta hotarare din urmatoarele motive:
- Consider ca nu sunt suficient de bine protejata pentru ingrijirea si tratamentul sau chiar contactul cu persoanele internate, infectate sau suspecte de COVID-19, datorita lipsei materialelor si mijloacelor profesionale, tehnice, legale,de protectie, care imi sunt vitale, in aceste conditii extreme, pt. siguranta si securitate in munca.

- Personalul medical nu a fost testat pentru confirmarea/infirmarea unei eventuale infectii cu coronavirus, in conditiile in care sunt numerosi pacienti internati, confirmati si exista cadre medicale, dintre colegii mei directi, care acuza simptome de infectie.

- Lipsa testarilor a fost “argumentata”de catre personalul de conducere cu “ce rost mai are sa ne testam ca oricum avem toti virusul”…

- Se poate observa o totala lipsa de transparenta si profesionalism atunci cand se pune problema dotarilor spitalului cu mijloace de protectie, sau aceea a testarii personalului medical.