Va rog frumos sa-mi spuneti si mie daca exista o cerinta legala care obliga angajatorii sa pastreze fisele individuale de instruire privind securitatea si sanatatea in munca dupa plecarea salariatului. Daca exista o astfel de cerinta, va rog sa-mi spuneti care este perioada maxima de arhivare a unei fise.
In Normele de SSM la Legea 319 /2006 nu am gasit nici o referire la durata de pastrare a acestor documente , decat o referire ca se pastrea la conducatorul locului de munca .
In acest caz , conform Legii arhivelor Nationale nr.16/1996 , si a Instructiunilor privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente , va fi cuprins in Nomenclatorul de documente al societatii. Fiecare societate , conf. actelor normative mai sus mentionate , trebuie sa intocmeasca un nomenclator de documente aprobat de conducatorul unitatii si de catre Arhivele Nationale sau Directiile Judetene .
In acest nomenclator poti sa propui un termen rezonabil pentru pastrarea acestor documente , dar presupun ca trebuie pastrate cel putin pana la sfarsitu anului in curs , asa cum prevad instructiunile :
Art. 16. - După rezolvarea lor, documentele se grupează īn dosare, potrivit nomenclatorului şi se predau la compartimentul de arhivă, īn al doilea an de la constituire.