Dacă eu am contractat o excursie (Dubai) in 2019 cu un preț achitând 80% acum fiind anulata, mi s-a cerut sa fac o reprogramare dar la un alt preț fiind mai mare. Repet nu din vina mea, ci caz de forță majoră. Este normal cum procedează agenția? Dacă renunț la excursie acum deși zborul a fost anulat voi fi penalizată. Mulțumesc
Art.13 din OUG nr. 2/2018 stabilește că „(3) Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație.
(4) În cazul încetării contractului privind pachetul de servicii de călătorie, în condițiile alin. (3), călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară.”
Prin urmare răspunsul la întrebarea dumneavoastră este următorul: Nu este ilegal să vi se solicite reprogramarea excursiei, dar în aceleași ondiții contractuale, nu cu un preț mai mare! Iar în cazul în care renunțați la excursie nu puteți fi obligat la despăgubiri, iar rambursarea sumei trebuie să fie totală!
Neaplicarea legii
maria1956
Buna ziua,,cum pot recupera banii pe vacanta?
Agentia spune ca nu aplica OG 2/2018.
Aici avem in vedere prevederile intens discutate ale art. 13, alin 3 din ... (vezi toată discuția)