avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 787 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli neaprobate
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli neaprobate


Buna ziua,

Avem situatua in care de ani de zile, președintele si administratorul pun la plata in liste de cheltuieli comune, cheltuieli neaprobate de adunarea generală a membrilor asociatiei de proprietari. Mai mult, administratorul face cheltuieli neaprobate de adunarea generală. Comitetul executiv dispune cheltuieli care depășesc cu mult cuantumul celor care sunt specificate prin statut ca au voie a le face. Sunt ani de zile de cand le tot cer socoteala ca membră de asociatie însă fără efect. Continuă. Am reclamat si la primărie insa mereu refuză să ia vreo măsură si ăștia se simt încurajați si continua..Ce se poate face?
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 09:07, 7 Decembrie 2022
Plângere penală
Plangerile penale sunt sortite mortii. Am una de 5 ani nerezolvata si chiar politisti spun ca nu se face nimic cu ele.
Sunt inutile.
Mersi, poate exista si alte idei?

jurist2020 a scris:

Plângere penală


1 din 8 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu toate lcucrarile dispuse de echipa manageriala a asociatieid e proprietari necesita acordul adunarii generale
Comitetul executiv detine fond la dispozitie din care executa lucrari urgente de intretinere si reparatii parti comune
Daca detineti probe concrete care sa demonstreze utilizarea fondurilor asociatiei in alte scopuri,cu incalcarea dispozitiilor in vigoare fara acordul proprietarilor aveti dreptul sa va aresati autoritatilor=parchet si instanta
Nu va hazardati sa promovati actiune impotriva administratorului de imobil,deoarece ve-ti beneficia de solutie defavorabila
Ne aflam pe forum de avocatura. Dati va rog si temeiul legal al celor sustinute. Eu am vazut concret ca scrie asa cum am spus in postare. Deci, temeiul legal il astept de la dvs. TOATE cheltuielile trebuie sa aiba acord, comitetul nu poate iesi din ce decid membrii. NU ati citit ce am scris. Ca si statutul mentioneaza cat au dreptul sa cheltuie si au depasit si asta.
Sunteti de profesie juridica? As dori raspuns de la juristi.

ynocentta a scris:

Nu toate lcucrarile dispuse de echipa manageriala a asociatieid e proprietari necesita acordul adunarii generale
Comitetul executiv detine fond la dispozitie din care executa lucrari urgente de intretinere si reparatii parti comune
Daca detineti probe concrete care sa demonstreze utilizarea fondurilor asociatiei in alte scopuri,cu incalcarea dispozitiilor in vigoare fara acordul proprietarilor aveti dreptul sa va aresati autoritatilor=parchet si instanta
Nu va hazardati sa promovati actiune impotriva administratorului de imobil,deoarece ve-ti beneficia de solutie defavorabila

1 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Suntem pe un forum de discutii despre asociatii de proprietari.
Daca toti cei care scriu pe-aici ar fi juristi / avocati, cine stie ce ar iesi.
Iata, dvs. puneti niste intrebari, iar o parte dintre noi chiar nu intelegem cam ce ati vrea.
Sfaturi de la juristi si avocati puteti obtine, dar contracosta - daca intelegeti. Mergeti la un cabinet, discutati, incheiati un contract...
Ca sa ne intelegem:
In fiecare AG a membrilor, se propune discutiilor si apoi aprobarii celor prezenti un Buget de Venituri si Cheltuieli. Ei, in acel proiect, sunt cuprinse mai multe feluri de cheltuieli, unele curente pentru furnizarea de utilitati si servicii, altele pentru reparatii mai mari sau mai mici, unele planificate, altele urgente... Asa ca ceea ce ziceti dvs. despre Statut, vorbiti discutii. In niciun Statut nu sa fie prevazut ceva de genul acesta, daca intelegeti.

Daca lucrurile stau chiar asa cum le-ati descris dvs., trebuie sa discutati cu mai multi vecini, vedeti ce face si se desface pe-acolo, intocmati o plangere pe care o adresati comitetului executiv (sa fie inregistrata - sa nu uitati), asteptati un raspuns.
Nu va mai legati de Statut, ca vorbiti degeaba. Faceti referire la lucrari / cheltuieli punctuale, demonstrati ca nu erau lucrari urgente, ca se puteau executa in regim lejer, etc.
Daca discutati asa la general, nici primaria nu o sa va raspunda in termeni convenabili.

Trebuie ca in com. ex. sa aveti oameni de incredere, corecti. La fel in comisia de cenzori.
Dupa ce faceti ceea ce v-am aratat mai sus, mai discutam. Faza este sa nu fiti singurul care sa va "luptati" . Adunati-va mai multi vecini, aratati-le ca aveti dreptate, rugati-ii sa va sustina.
Mult succes!

Alte discuții în legătură

Pe ce sume poate semna comitetul executiv? Costica33 Costica33 Exista un plafon de cheltuieli pe care comitetul executiv il poate aproba, in situatia in care nu exista nici un buget de venituri si cheltuieli aprobat de ... (vezi toată discuția)
Adunarea generala anuala Adriantot Adriantot Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala. Sa incercam sa prezentam aici ... (vezi toată discuția)
Comitetul executiv constituit dintr-o singura persoana? gabriela constantinescu gabriela constantinescu Aceasta este situația la blocul nostru: comitetul executiv a rămas cu o singura persoana. Erau doi, dar unul s-a demis. Întrebarea mea este: sint legale ... (vezi toată discuția)