avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Adunarea generala anuala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Adunarea generala anuala

Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala.
Sa incercam sa prezentam aici prin exemple concrete, experiente pozitive, din care putem sa ne inspiram in pregatirea si desfasurarea adunarii generale.
Iata cum procedam noi si probabil multe alte asociatii.
In sedinta de comitet din 16 ianuarie am stabilit ca adunarea generala va avea loc in martie, urmand ca data exacta sa o fixam in sedinta de comitet din 13 februarie.
Presedintele si administratorul au facut situatia fondurilor, casa, banca, furnizorii... si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la data de 31 decembrie 2011 ce se vor folosi in adunarea generala dar vor fi si raportate la primarie, fiind obligatorie la 31 decembrie.
Presedintele va intocmi un raport privitor la activitatea comitetului si in general a asociatiei in anul 2011, ce o sa-l prezinte in adunarea generala.
Presedintele impreuna cu administratorul lucreaza in aceste zile la bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012.
Cenzorul verifica in aceste zile situatiile contabile si va intocmi un rapor pe aceasta tema.
Toate aceste materiale pregatite de presedinte, adnministrator si cenzor se vor discuta in comitetul executiv in sedinta din luna februarie, unde se pot aduce modificari ale acestora la prounerea membrilor comitetului.
Acestea vor fi apoi prezentate in adunarea generala din martie de catre presedinte (rapor si buget) si de catre cenzor (raport).
De obicei nu se intruneste cvorumul, asa ca la prima intalnire incheiem un PV si anuntam ca se suspenda adunarea si se reconvoaca exact peste 7 zile la aceeasi ora si in acelasi loc.
Dar pentru a valorifica si aceasta prima intalnire, pregatim mai multe exemplare ale acestor rapoarte, ale bugetului, ale ultimilor liste de plata, ale situatiilor fondurilor, ale legii 230/2007 si HG 1588/2007, ale sitemului propriu de penalizari..., pe care le dam participantilor. In acest fel vor avea si ei o sapatamana la dispozitie sa le studieze acasa si sa vina pregatiti la adunarea generala de saptamana urmatoare.
Anul acesta se implinesc doi ani de la ultimile alegeri si un punct distinct al ordinii de zi este alegerea presedintelui, comitetului si comisiei de cenzori. Nimeni nu se tine de scaun si proprietarii vor alege dintre actualii sau altii noi.
In asociatia noastra platim presedintele, administratorul, cenzorul si doi membri ai comitetului care muncesc efectiv (unul este casier si altul un mic gospodar al asociatiei). Platim permanent si un instalator. Avem contract de curatenie cu o firma specializata ce factureaza lunar, avem contract cu firma ce intretine lifturile.
Toate contractele intocmite se pot rezilia, suspenda, modifica usor avand clauze in acest sens.

Poate sunt lipsit de modestie dar toti acesti colaboratori ai mei, pot spune ca sunt profesionisti, adaptabili la pretentii, la schimbarile legislative, la pretentiile proprietarilor. Nu le este teama de schimbare, dar ar anunta imediat incetarea colaborarii ori si-ar da demisia chiar in adunarea generala daca s-ar hotara sa nu fie platiti. Nu ar accepta sa munceasca, sa poarte raspunderea, sa fie adeseori criticati, barfiti..., daca nu ar fi si platiti.
Din cei sapte membri ai comitetului trei sunt platiti lunar pentru activitatea lor iar celilalti patru sunt stimulati de doua ori pe an cand se repartizeaza veniturile asociatiei "din alte surse".

La adunarea generala din martie 2012 nu se pune problema ca vreunul sa-si dea demisia ori sa fie demis. Simplul fapt ca facem alegeri, pentru noi inseamna ne consideram demisi, ca intram in adunarea generala ca toti ceilalti proprietari avand dreptul sa votam, sa propunem, sa candidam, sa o mluam de la capat. De obicei nu candideaza nimeni si ne rugam de vecinii nostri sa se lase alesi in comitetul executiv ca membri sau presedinte si in comisia de cenzori, chiar daca stiu ca sunt platiti sau stimulati.
Vi se pare in regula cum procedam?
In alte asociatii cum procedati?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:31, 27 Aprilie 2012
Felicitari !
Demonstrati ca ati inchegat un colectiv de persoane responsabile,care isi cunosc obligatiile si isi probeaza profesionalismul
Felicitari pentru modalitatea de informare individuala a proprietarilor
Sunteti unul dintre putinii fericiti care nu precizati existenta de "chibiti "care sa deranjeze permanent reprezentantii asociatiei cu suspiciuni si interpretari asupra masurilor dispuse de comitet si presedinte ,sau asupra valorilor impuse la listele lunare de intretinere
Este o stare pe care fiecare dintre noi o doreste.
Scrisa pare usor.Dar,noi cei ce incercam sa ducem hotararile A.G.stim ca nu este usor deloc.
Etapele de pregatire sunt si la noi aproximativ la fel.
La prima convocare cand nu este cvorum citesc planul de masuri si cheltuieli ,dupa care facem
o copie o distribuim,punem una si la avizier si rugam proprietarii sa vina cu alte propuneri sau
daca nu este nevoie cu ce am propus.Se face un Proces Verbal.
In timpul, dupa A.G. la caserie pe un suport caserat sunt afisate toate materiale citite si supuse
aprobarii.Cat timp se astepta fie sa inceapa adunarea, sedinta fie sa se plateasca intretinerea dupa A.G. proprietarii citesc si astfel sunt informati.
Anul acesta va trebui sa angajam un contabil (doamna care a facut pana acum aceasta munca pana
acum se retrage).
In asociatia nostra se plateste ,administratorul,casierul,presedintele,femeile de srviciu,baiatul care
incarca-descarca gunoiul la ghene-care matura sau da zapada din jurul blocului.
Numai la femeile de serviciu dam prime la sarbatorile religioase.
O alta hotarare este sa oferim o suma 35o ron la familia care are deces.(numai la cei ce sunt
in asociatie)
Initiativa pe care ati luat-o este foarte buna.Din experienta se poate invata.
Multumiri.
Este foarte binevenita aceasta initiativa si cam de mult nu l-am mai vazut pe dl Adrian Tot! Asociatia noastra plateste adm., cenzorul si femeia de serviciu.Presedintele(eu)lucreaza voluntar.Nici nu as sti cu cat s-ar plati aceasta activitate-mai nou trebuie sa reprezint asoc si in instanta-imi este mai mult groaza de cei care dela au avut cateva iesi <ce,doamna, va platim ,asa ca trebuie sa faceti ....>
Si noi am facut sedinta preliminara de adunare de opinii de la oameni, cam ce ar simti nevoia sa mai fie imbunatatit,Anul trecut a fost o initiativa benefica ,pentru ca toate scarile au dorit zugravitul lor.Sunt cateva idei pe care le voi imprumuta de aici, pentru care va multumesc!!!!!!
Va doresc la toti un an spornic, sanatate si buna intelegere in asociatie!
eu locuiesc si sunt presedinte intr-un bloc in care media de virsta a proprietarilor membri este de 33 de ani. La dvs. in asociatie care e media de virsta? Daca se poate un raspuns sincer m-ar interesa.
Indiferent de varsata proprietarilor, asociatia de proprietari functioneaza dupa aceleasi reglementari. Avem proprietari sau chiriasi tineri (sub 30 de ani), proprietari si chiriasi de 30-60 de ani dar si persoane de 60-80 de ani sau chiar mai mult.
Aceasta nu are legatura cu modul de pregatire, convocare si desfasurare a asociatiei de proprietari.
Am retinut cu placere o propunere buna, aceea de acordare a unei sume de 350 lei familiei care are un deces, ca ajutor din partea asociatiei. Poate o adoptam si noi. O sa gasim si formula ca acesta suma sa nu se impoziteze si sa nu fie suportata de ceilalti proprietari ci transferata din veniturile asociatiei din alte surse.
Totodata eu sugerez presedintilor de asociatii sa solicite, sa determine luarea hotararii ca presedintele, indiferent cine este, sa fie platit. Cititi in presa si vedeti ca au fost cazuri cand, pe langa administrator, a fost amendat si presedintele asociatiei, atunci cand, in urma unor contrale de la primarie s-a constatat deficiente. Nu a convocat adunarea generala, nu a intocmit CIM cele ce muncesc in asociatie, nu a luat masuri pentru a repara o parte a proprieatatii comune... Nimeni nu a intrebat daca acei presedinti sunt remunerati sau nu, dar amenda au primit. Si-apoi aici pe forum a mai aparut si discutia cu privire la suportarea unor asemenea amenzi de catre presedinte, administrator, cenzor sau proprietari.
Este corect ca fiecare sa-si plateasac amenda luata pentru greselile personale, dar la fel de corect este ca fiecare sa fie platit pentru activitatea sa de catre asociatie.

Alte discuții în legătură

Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)
Reprezentare la adunarea generala a asociatie de proprietari anonim281986 anonim281986 Buna ziua! Am participat la o sedinta convocata de catre 3 proprietari membri ai asociatiei, sedinta pentru care au intocmit un singur convocator in care ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)