avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Adunarea generala anuala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Adunarea generala anuala

Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala.
Sa incercam sa prezentam aici prin exemple concrete, experiente pozitive, din care putem sa ne inspiram in pregatirea si desfasurarea adunarii generale.
Iata cum procedam noi si probabil multe alte asociatii.
In sedinta de comitet din 16 ianuarie am stabilit ca adunarea generala va avea loc in martie, urmand ca data exacta sa o fixam in sedinta de comitet din 13 februarie.
Presedintele si administratorul au facut situatia fondurilor, casa, banca, furnizorii... si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la data de 31 decembrie 2011 ce se vor folosi in adunarea generala dar vor fi si raportate la primarie, fiind obligatorie la 31 decembrie.
Presedintele va intocmi un raport privitor la activitatea comitetului si in general a asociatiei in anul 2011, ce o sa-l prezinte in adunarea generala.
Presedintele impreuna cu administratorul lucreaza in aceste zile la bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012.
Cenzorul verifica in aceste zile situatiile contabile si va intocmi un rapor pe aceasta tema.
Toate aceste materiale pregatite de presedinte, adnministrator si cenzor se vor discuta in comitetul executiv in sedinta din luna februarie, unde se pot aduce modificari ale acestora la prounerea membrilor comitetului.
Acestea vor fi apoi prezentate in adunarea generala din martie de catre presedinte (rapor si buget) si de catre cenzor (raport).
De obicei nu se intruneste cvorumul, asa ca la prima intalnire incheiem un PV si anuntam ca se suspenda adunarea si se reconvoaca exact peste 7 zile la aceeasi ora si in acelasi loc.
Dar pentru a valorifica si aceasta prima intalnire, pregatim mai multe exemplare ale acestor rapoarte, ale bugetului, ale ultimilor liste de plata, ale situatiilor fondurilor, ale legii 230/2007 si HG 1588/2007, ale sitemului propriu de penalizari..., pe care le dam participantilor. In acest fel vor avea si ei o sapatamana la dispozitie sa le studieze acasa si sa vina pregatiti la adunarea generala de saptamana urmatoare.
Anul acesta se implinesc doi ani de la ultimile alegeri si un punct distinct al ordinii de zi este alegerea presedintelui, comitetului si comisiei de cenzori. Nimeni nu se tine de scaun si proprietarii vor alege dintre actualii sau altii noi.
In asociatia noastra platim presedintele, administratorul, cenzorul si doi membri ai comitetului care muncesc efectiv (unul este casier si altul un mic gospodar al asociatiei). Platim permanent si un instalator. Avem contract de curatenie cu o firma specializata ce factureaza lunar, avem contract cu firma ce intretine lifturile.
Toate contractele intocmite se pot rezilia, suspenda, modifica usor avand clauze in acest sens.

Poate sunt lipsit de modestie dar toti acesti colaboratori ai mei, pot spune ca sunt profesionisti, adaptabili la pretentii, la schimbarile legislative, la pretentiile proprietarilor. Nu le este teama de schimbare, dar ar anunta imediat incetarea colaborarii ori si-ar da demisia chiar in adunarea generala daca s-ar hotara sa nu fie platiti. Nu ar accepta sa munceasca, sa poarte raspunderea, sa fie adeseori criticati, barfiti..., daca nu ar fi si platiti.
Din cei sapte membri ai comitetului trei sunt platiti lunar pentru activitatea lor iar celilalti patru sunt stimulati de doua ori pe an cand se repartizeaza veniturile asociatiei "din alte surse".

La adunarea generala din martie 2012 nu se pune problema ca vreunul sa-si dea demisia ori sa fie demis. Simplul fapt ca facem alegeri, pentru noi inseamna ne consideram demisi, ca intram in adunarea generala ca toti ceilalti proprietari avand dreptul sa votam, sa propunem, sa candidam, sa o mluam de la capat. De obicei nu candideaza nimeni si ne rugam de vecinii nostri sa se lase alesi in comitetul executiv ca membri sau presedinte si in comisia de cenzori, chiar daca stiu ca sunt platiti sau stimulati.
Vi se pare in regula cum procedam?
In alte asociatii cum procedati?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:31, 27 Aprilie 2012
Sunt mai multe modele de buget si-acestea pot fi adoptate in functie de necesitati.
Asa cum ati spus, noi folosim un model de BVC in care introducem cifrele realizate in anul expirat, acesta numindu-se "executie bugetara" si pe baza acestora (baza reala, nu planificari sau estimari).
Avantajul acestuia este ca proprietarii vad clar cat s-a cheltuit si pe ce s-a cheltuit anul trecut si imediat pot observa ca cifrele propuse pentru anul urmator sunt apropiate ori sunt diferite, avand si explicatii ale acestora.
La BVC prezentat in adunare cat mai simplu, pe cele doua coloane, sub tabel se vede imediat baza de calcul ce s-a avut in vedere. Toate acestea ocupa doar o pagina. Pe verso am scris ceea ce ne-am propus sa realizam efectiv cu sumele prevazute la reparatii care sunt destul de consistente in buget. Sunt convins ca poate folosi si altor utilizatori si-o sa prezint mai jos aceste obiective:

OBIECTIVE DE REALIZAT IN CADRUL BUGETULUI
ÎN ANUL 2012

Comitetul executiv al asociaţiei, a elaborat BVC pentru anul 2012, previzionand o crestere a preturilor unitare si tarifelor la utilitati si servicii (stabilite de furnizori si care nu depind de asociatie) cuprinse intre 10 si 25% si o stabilitate a cheltuielilor de personal (salarii, indeminizatii), pentru care prognozam ca vor ramane la aceeasi valoare ca in anul 2011.
In ce priveste cheltuielile care depind de asociatie, ponderea cea mai mare ca valoare si importanta o au cheltuielile cu imbunatatirea confortului, modernizari si reparatii. In anul 2012 este necesar sa realizam urmatoarele:

1. Lucrari de hidroizolatie si termoizolatie la terasa blocului Muntenia scara A
2. Lucrari de repartii si zugravire a casei scarii la bloc 7 Noiembrie scara A
3. Inlocuirea patinei la liftul de la Muntenia scara A
4. Inlocuirea a doua usi pentru liftul de la 7 Noiembrie scara A
5. Inlocuirea unor geamuri defecte, uzate cu altele din termopan pe fiecare casa a scarii
6. Continuarea schimbarii instalatiilor comune de alimentare cu apa si de canalizare, pe masura ce se produc avarii majore.



Preşedintele asociaţiei, 11.03.2012


Asa ca fiecare participant la adunare a primit cate o foaie A4 care pe fata avea bugetul in cifre (executia de anul trecut si propunerea pentru anul curent), iar pe verso explicatiile si obiectivele de mai sus.

Dupa discutii pe marginea darii de seama prezentata de presedinte, a raportului prezentat de cenzor, a BVC prezentat de presedinte si alte discutii, presedintele a pus la vot fiecare document iar adunarea generala a hotarat prin vot descarcarea de gestiune si-a aprobat bugetul. S-au consemnat aceste hotarari in procesul verbal si-asa avem baza legala a activitatii viitoare.









Acum m-am lamurit!
Asa voi proceda si eu in masura in care mai am timpul material necesar.
Probabil AG de azi nu se va tine din lipsa de cvorum si o vom reconvoca.
Eu voiam totusi sa am pregatite aceste documente, desi..... am un feeling nemernic ca lucrurile vor lua o intorsatura urata cu toata straduinta mea de a face lucrurile bine :(

In fine! Asta e, va multumesc pentru consiliere :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)
Reprezentare la adunarea generala a asociatie de proprietari anonim281986 anonim281986 Buna ziua! Am participat la o sedinta convocata de catre 3 proprietari membri ai asociatiei, sedinta pentru care au intocmit un singur convocator in care ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)