avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 779 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Adunarea generala anuala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Adunarea generala anuala

Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala.
Sa incercam sa prezentam aici prin exemple concrete, experiente pozitive, din care putem sa ne inspiram in pregatirea si desfasurarea adunarii generale.
Iata cum procedam noi si probabil multe alte asociatii.
In sedinta de comitet din 16 ianuarie am stabilit ca adunarea generala va avea loc in martie, urmand ca data exacta sa o fixam in sedinta de comitet din 13 februarie.
Presedintele si administratorul au facut situatia fondurilor, casa, banca, furnizorii... si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la data de 31 decembrie 2011 ce se vor folosi in adunarea generala dar vor fi si raportate la primarie, fiind obligatorie la 31 decembrie.
Presedintele va intocmi un raport privitor la activitatea comitetului si in general a asociatiei in anul 2011, ce o sa-l prezinte in adunarea generala.
Presedintele impreuna cu administratorul lucreaza in aceste zile la bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012.
Cenzorul verifica in aceste zile situatiile contabile si va intocmi un rapor pe aceasta tema.
Toate aceste materiale pregatite de presedinte, adnministrator si cenzor se vor discuta in comitetul executiv in sedinta din luna februarie, unde se pot aduce modificari ale acestora la prounerea membrilor comitetului.
Acestea vor fi apoi prezentate in adunarea generala din martie de catre presedinte (rapor si buget) si de catre cenzor (raport).
De obicei nu se intruneste cvorumul, asa ca la prima intalnire incheiem un PV si anuntam ca se suspenda adunarea si se reconvoaca exact peste 7 zile la aceeasi ora si in acelasi loc.
Dar pentru a valorifica si aceasta prima intalnire, pregatim mai multe exemplare ale acestor rapoarte, ale bugetului, ale ultimilor liste de plata, ale situatiilor fondurilor, ale legii 230/2007 si HG 1588/2007, ale sitemului propriu de penalizari..., pe care le dam participantilor. In acest fel vor avea si ei o sapatamana la dispozitie sa le studieze acasa si sa vina pregatiti la adunarea generala de saptamana urmatoare.
Anul acesta se implinesc doi ani de la ultimile alegeri si un punct distinct al ordinii de zi este alegerea presedintelui, comitetului si comisiei de cenzori. Nimeni nu se tine de scaun si proprietarii vor alege dintre actualii sau altii noi.
In asociatia noastra platim presedintele, administratorul, cenzorul si doi membri ai comitetului care muncesc efectiv (unul este casier si altul un mic gospodar al asociatiei). Platim permanent si un instalator. Avem contract de curatenie cu o firma specializata ce factureaza lunar, avem contract cu firma ce intretine lifturile.
Toate contractele intocmite se pot rezilia, suspenda, modifica usor avand clauze in acest sens.

Poate sunt lipsit de modestie dar toti acesti colaboratori ai mei, pot spune ca sunt profesionisti, adaptabili la pretentii, la schimbarile legislative, la pretentiile proprietarilor. Nu le este teama de schimbare, dar ar anunta imediat incetarea colaborarii ori si-ar da demisia chiar in adunarea generala daca s-ar hotara sa nu fie platiti. Nu ar accepta sa munceasca, sa poarte raspunderea, sa fie adeseori criticati, barfiti..., daca nu ar fi si platiti.
Din cei sapte membri ai comitetului trei sunt platiti lunar pentru activitatea lor iar celilalti patru sunt stimulati de doua ori pe an cand se repartizeaza veniturile asociatiei "din alte surse".

La adunarea generala din martie 2012 nu se pune problema ca vreunul sa-si dea demisia ori sa fie demis. Simplul fapt ca facem alegeri, pentru noi inseamna ne consideram demisi, ca intram in adunarea generala ca toti ceilalti proprietari avand dreptul sa votam, sa propunem, sa candidam, sa o mluam de la capat. De obicei nu candideaza nimeni si ne rugam de vecinii nostri sa se lase alesi in comitetul executiv ca membri sau presedinte si in comisia de cenzori, chiar daca stiu ca sunt platiti sau stimulati.
Vi se pare in regula cum procedam?
In alte asociatii cum procedati?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:31, 27 Aprilie 2012
Va propun sa revenim la organizarea si desfasurarea adunarii generale cu toate cunscutele si necunoscutele acesteia.
Va sugerez sa postati si sa discutam separat modalitatile legale de stimulare a unor membri sau nemebri ai asociatiei, acestea tinand de profesionalismul celor care conduc asociatia si nu de adunarea generala. Adunarea generala hotaraste, aproba bugetul, aproba, de exemplu, realizarea unei modernizari..., dar nu adunarea generala pune in aplicare aceste hotarari, ci comitetul executiv condus de presedinte. Acestia trebuie sa duca la indeplinire hotararile adunarii generale tinand cont de legislatie din domeniile aferente (legislatia muncii, fiscala...).
Asadar, cum stati cu adunarea generala anuala ce trebuie obligatoriu sa aiba loc in primul trimestru din care au mai ramas 50 de zile?
Ce probleme intampinati cu privire la adunarea generala?
Intampin greutati in a face sa se inteleaga ca trebuiesc incadrati pe functii angajatii.
De ce trebuie sa incadram contabil?Nu avem administrator?
Pentru ca angajarea inseamna bani.
Intampin greutati in a face sa se inteleaga ca fondurile speciale trebuiesc folosite pentru reparatii
imbunatatiri(conform legii)
In bloc s-a inlocuit conducte comune pe orizontala dar si pe verticala.,pe tronsoane de apartament.
Ma intalnesc cu opinii,gandiri,(nu sunt multi vecini astfel)care contravin logicii,sau legilor.
Pentru a face intelese legile ,pe etaje am convocat vecinii si am explicat ce si cum.
Nu exista inca o gandire clara ce este suprafata indiviza si ce este proprietatea privata.
Am citit si aici pe forum astfel de intrebari pornite din nestiinta.
Exista trei -patru vecini mai vocali.
Intampin greutati pentru prezenta.Din care cauza hotararile luate si aprobate in A.G. sunt puse
aprobarii si pe liste pentru semnaturi.

Art. 22. (1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.

H.G. 1588/2007
Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 18/01/2008

Nu va obliga nimeni sa angajati contabil conform hotararii de mai sus administratorul poate indeplini acesta functie .
Fondurile speciale pot fi folosite pt. reparatii , pt . punerea in aplicare sa se hotareasca in C.E in ce masura vor fi repartizati banii , inclusiv pt. reparatii de coloane de apa calda , rece sau incalzire .

Daca proprietarii nu vor sa inteleaga ca cea ce faceti este in folosul codomeniului puteti actiona in masura in care este nevoie pt. ca asociatia sa fiunctioneze normal .

CAPITOLUL VIII
Sanctiuni

Art. 56. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) neluarea de catre proprietari, de catre asociatia de proprietari sau de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari a tuturor masurilor necesare pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta a cladirii si a instalatiilor comune aferente (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de canalizare, de incalzire centrala, de preparare si distribuire a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice, crematorii, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, telefonie etc.) pe toata durata existentei acestora;
b) neindeplinirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;
c) neexecutarea de catre proprietar a lucrarilor de intretinere, reparatii sau de inlocuire a elementelor de constructii si instalatii aflate in proprietatea sa individuala, daca aceasta este de natura sa aduca prejudicii celorlalti proprietari;


Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...
Raspund din experienta noastra la problema fondului de reparatii.
In adunarea generala de acum 4 ani, am insistat sa constituim un fond de reparatii. Nu avem nimic in fondul de reparatii dar toata lumea era deacord ca in acel an trebuiau facute reparatii mari, costisitoare ca: hidroizolatia teraselor, inlocuirea intregii instalatii de la subsolul in care baltea apa cam de 30 cm.
Nu au vrut, nu s-a aprobat... Am facut devize estimative, am repartizat conform legii pe lista de plata si de-abia dupa ce am incasat o buna parte din banii necesari am inceput lucrarile.
Apoi, treptat am inchiriat mai multe spatii comune, am incasat bani din penalizari, am obtinut sponsorizari..., toate aceste sume transferandu-le in fondul de reparatii. Asa am reusit ca intr-un an sa avem ceva fond de reparatii, ce a sporit de la an la an, conformandu-ne si hotararii adunarii generale.
La fel şi în asociaţia noastră de propritari, unde am rămas doar 1/3 ,,băştinaşi'' să zic aşa, adică de când s-a dat în folosinţă blocul, iar ceilalţi sunt ,,venetici'', familii tinere, care au primit cadou de la părinţii lor apartamente cumpărate de la foştii locatari. La şedinţele adunării generale a asociaţiei se comportă obraznic, se aleg între ei pe funcţia de preşedinte şi doi ca membrii în comitetul executiv.Altul scrie în grabă un proces verbal al adunării proprietarilor(deşi nu este întrunit cvorum de jumătate plus unu de proprietari ai condominului, dar umblă din uşă în uşă şi găseşte câţiva proprietari grăbiţi, indiferenţi de ce semnează), în care precizează salariul preşedintelui(care nu face chiar nimic) şi salariul administratorului care l-au adus la recomandarea salariaţilor de la Consiliul Local-Compartimentul cu Îndrumarea Asociaţiilor de Proprietari, iar pentru ceilalţi doi membrii precizează faptul că nu sunt retribuiţi.Despre cenzor nici pomeneală, nici chiar formal să se scrie în procesul verbal, ci precizează că o să angajeze o firmă pentru a verifica gestionarea banilor.După ce întocmesc scestă ,,hârtie'', a doua zi o duc la primărie, cu care evident se află ,,pe mână''. În continuare nu mai vezi pe nimeni, deoarece preşedinta tinerică are şi alte reşedinţe în alte oraşe, un membru al comitetului executiv a plecat să muncescă în Franţa, celălalt şi-a pus demisia, cenzor nu există, doar administratorea care ne obligă să plătim orbeşte ce a afişat prin listele de plată.Dacă ceri să-ţi explice prin calcul cum a ajuns la sumele afişate, administratoare nu-ţi primeşte cererea, spunându-ţi să o dăm preşedintei; am trimis cererea prin poştă dar mi s-a returnat pe motiv că nu a fost de găsit la domiciliu în termenul de păstrare al scrisorilor.Administritatoarei nu i-am putut trimite cererea prin poştă căci nu mi-a spus domiciliul şi nici alţi proprietari nu-l cunosc.
Firma despre care se face vorbire în procesul verbal nici pomeneală să o cunoaştem (nici ca nume şi nici raportul de constatsare, etc.
Toate aceste nereguli le-am făcut cunocut la parchet, dar cercetările făcându-se după mai bine de un an, oamenii(locatarii) au şi uitat pentru ce semnase în acea ,,hârtie'', numită
proces verbal de organizare a asociaţiei de păroprietari.
Am cerut primăriei să exercite controlul financiar-contabil, conform art.55 din legea nr.230/2007, dar nu mi s-a dat niciun răspuns.
Am acţionat în instanţă atât asociaţia pe motiv că funcţionează necontrolată iar din anul 2005 nu a mai făcut nici o şedinţă, cât şi Consiliul Local-Compartimentul cu îndrumarea asociaţiilor de proprietari, pe motiv că nu exercitat controlul gestionării banilor la sesizărilor pe care le-am făcut.
Deşi asociaţia nu a făcut dovada că asociaţia este controlată, nici de cenzor dintre membrii proprietari, nici de firma ,,fantomă'' despre care s-a scris în anticul proces verbal de organizare, iar Consiliul Local în întâmpinarea depusă s-a dezvinovăţit, ignorând art.55 din legea 230/2007, afirmând că gestionarea banilor este doar atribuţia asociaţiei de proprietari, instanţa-judecătoria mi-a respins acţiunea pe motiv neserios, bandit, precum în procesul verbal ..nu s-a votat cenzorul''. În felul acesta s-a închis circuitul bandiţolor.
Ce se maI POATE FACE????

Alte discuții în legătură

Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)
Reprezentare la adunarea generala a asociatie de proprietari anonim281986 anonim281986 Buna ziua! Am participat la o sedinta convocata de catre 3 proprietari membri ai asociatiei, sedinta pentru care au intocmit un singur convocator in care ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)