avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 811 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Adunarea generala anuala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Adunarea generala anuala

Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala.
Sa incercam sa prezentam aici prin exemple concrete, experiente pozitive, din care putem sa ne inspiram in pregatirea si desfasurarea adunarii generale.
Iata cum procedam noi si probabil multe alte asociatii.
In sedinta de comitet din 16 ianuarie am stabilit ca adunarea generala va avea loc in martie, urmand ca data exacta sa o fixam in sedinta de comitet din 13 februarie.
Presedintele si administratorul au facut situatia fondurilor, casa, banca, furnizorii... si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la data de 31 decembrie 2011 ce se vor folosi in adunarea generala dar vor fi si raportate la primarie, fiind obligatorie la 31 decembrie.
Presedintele va intocmi un raport privitor la activitatea comitetului si in general a asociatiei in anul 2011, ce o sa-l prezinte in adunarea generala.
Presedintele impreuna cu administratorul lucreaza in aceste zile la bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012.
Cenzorul verifica in aceste zile situatiile contabile si va intocmi un rapor pe aceasta tema.
Toate aceste materiale pregatite de presedinte, adnministrator si cenzor se vor discuta in comitetul executiv in sedinta din luna februarie, unde se pot aduce modificari ale acestora la prounerea membrilor comitetului.
Acestea vor fi apoi prezentate in adunarea generala din martie de catre presedinte (rapor si buget) si de catre cenzor (raport).
De obicei nu se intruneste cvorumul, asa ca la prima intalnire incheiem un PV si anuntam ca se suspenda adunarea si se reconvoaca exact peste 7 zile la aceeasi ora si in acelasi loc.
Dar pentru a valorifica si aceasta prima intalnire, pregatim mai multe exemplare ale acestor rapoarte, ale bugetului, ale ultimilor liste de plata, ale situatiilor fondurilor, ale legii 230/2007 si HG 1588/2007, ale sitemului propriu de penalizari..., pe care le dam participantilor. In acest fel vor avea si ei o sapatamana la dispozitie sa le studieze acasa si sa vina pregatiti la adunarea generala de saptamana urmatoare.
Anul acesta se implinesc doi ani de la ultimile alegeri si un punct distinct al ordinii de zi este alegerea presedintelui, comitetului si comisiei de cenzori. Nimeni nu se tine de scaun si proprietarii vor alege dintre actualii sau altii noi.
In asociatia noastra platim presedintele, administratorul, cenzorul si doi membri ai comitetului care muncesc efectiv (unul este casier si altul un mic gospodar al asociatiei). Platim permanent si un instalator. Avem contract de curatenie cu o firma specializata ce factureaza lunar, avem contract cu firma ce intretine lifturile.
Toate contractele intocmite se pot rezilia, suspenda, modifica usor avand clauze in acest sens.

Poate sunt lipsit de modestie dar toti acesti colaboratori ai mei, pot spune ca sunt profesionisti, adaptabili la pretentii, la schimbarile legislative, la pretentiile proprietarilor. Nu le este teama de schimbare, dar ar anunta imediat incetarea colaborarii ori si-ar da demisia chiar in adunarea generala daca s-ar hotara sa nu fie platiti. Nu ar accepta sa munceasca, sa poarte raspunderea, sa fie adeseori criticati, barfiti..., daca nu ar fi si platiti.
Din cei sapte membri ai comitetului trei sunt platiti lunar pentru activitatea lor iar celilalti patru sunt stimulati de doua ori pe an cand se repartizeaza veniturile asociatiei "din alte surse".

La adunarea generala din martie 2012 nu se pune problema ca vreunul sa-si dea demisia ori sa fie demis. Simplul fapt ca facem alegeri, pentru noi inseamna ne consideram demisi, ca intram in adunarea generala ca toti ceilalti proprietari avand dreptul sa votam, sa propunem, sa candidam, sa o mluam de la capat. De obicei nu candideaza nimeni si ne rugam de vecinii nostri sa se lase alesi in comitetul executiv ca membri sau presedinte si in comisia de cenzori, chiar daca stiu ca sunt platiti sau stimulati.
Vi se pare in regula cum procedam?
In alte asociatii cum procedati?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:31, 27 Aprilie 2012
Sa incercati recomandarile Legii 230/2007:
Art. 23. - (1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei de proprietari.
......................
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.


Dupa ce va alegeti un alt comitet, un alt presedinte de asociatie si o comisie de cenzori, cereti admnistratorului sa va prezinte contractul de munca si situatia financiara a asociatiei.
De aici incolo porniti la verificarea starii financiare a asociatiei si luati deciziile in consecinta
Mulţumesc doamnei moderator Elga 50 pentru trimitere la textul legii care ar soluţiona neregulile asociaţiei noastre, dar am temeri că mă izbesc de refuzul din partea celor 8 proprietari membri ai asociaţiei(căci atât reprezintă 20% din 40 apartamente ale condominiului); unii refuză din cauza comodităţii, alţii sunt indeferenţi, iar alţii tac pentru că beneficiază de uscătoria scării, pe care numai cei de la etajul 4 o folosesc, ceilalţi nu obişnuiesc să o folosească având balcoane.
ContSters13909 a scris:

Nici la noi nu se intruneste cvorumul la AG . Convocarea se face cu cca 20 zile inainte in felul urmator : se convoaca AG pe data de 10.03.2012 iar in caz de neintrunirea cvorumului .. se reconvoaca pe data de 11.03.2012 (ca exemplu ) , este corect ?


Legate de aceste termene au si eu doua intrebari:

Legea spune ca:
- "Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale".
- Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu, adunarea generală va fi suspendată şi reconvocată în termen de maximum 10 zile de la data primei convocări

1. Deci in cazul in care la prima convocare nu a fost cvorum, se va reconvoca adunarea care atentie este tot generala. Oare nu si in acest caz trebuie respectat termenul de anuntare de 7 zile? Eu cred ca da.
2. De cand curge termenul de maxim 10 zile? Ce se intelege prin reconvocare: procesul de a reconvoca sau data la care va avea loc adunarea reconvocata? Eu cred ca se refera la data adunarii reconvocate pentru ca in aceeasi fraza prima convocare este utilizata cu intelesul de sedinta, adunare (Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu....), dar o confirmare ar fi utila. Oricum exprimarea legii lasa mult de dorit si lasa loc la atacuri.

Practic ca sa respecti termenele si sa tii sedintele in termenele legale si in week-end ar trebui facut asa:
- intr-un week-end prima sedinta, daca nu este cvorum in aceeasi zi trebuie afisata reconvocarea sau intocmit tabelul convocator;
- in week-endul urmator adunarea reconvocata ca sa poti respecta si termenul de minim 7 zile (atentie daca adunarea fara cvorum a fost duminca cea reconvocata trebuie sa fie tot duminica si nu sambata, ca sa treaca 7 zile).

Ultima modificare: Marți, 21 Februarie 2012
Selenus, utilizator
Ca sa scapati de aceste dileme, n-ar fi mai eficient sa scrieti un prim afis in care sa anuntati data primei AG si "in caz ca nu se intruneste cvorumul, pe data de X se reconvoaca AG"?


Corect, asa ar fi cel mai bine, s-ar respecta sigur termenele de anuntare.

Doar ca eu sunt un simplu proprietar, si se pare ca stimata conducere a Asociatiei noastre este cam pe langa lege sau o ignora. A fost convocata Adunarea generala pe data de 19.02 si bineinteles nu a fost cvorum. Cei ce am participat am fost anuntati verbal deocamdata de presedinte/administrator ca va veni cu tabel convocator pentru o alta AG in data de 04.03. In aceste conditii termenul maxim de 10 zile pentru reconvocare nu este depasit? Avand in vedere ca unii proprietari sunt mai nervosi decat mine pe actuala conducere a Asociatiei si-i cauta nod in papura, nu risca sa se tina sedinta si apoi sa se ceara anularea acesteia si implicit a hotararilor luate pe motiv de nerespectare procedura legala? O sa-l avertizez pe administrator dar este clar in momentul asta ca nu se mai poate asigura respectarea prevederilor legale pentru reconvocare. Ce ar putea sa se faca in cazul asta? Sa lase sa treaca termenul de 10 zile si sa anunte convocarea unei noi AG (nu reconvocare)?
Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 22 Februarie 2012
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)
Reprezentare la adunarea generala a asociatie de proprietari anonim281986 anonim281986 Buna ziua! Am participat la o sedinta convocata de catre 3 proprietari membri ai asociatiei, sedinta pentru care au intocmit un singur convocator in care ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)