avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 778 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Adunarea generala anuala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Adunarea generala anuala

Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala.
Sa incercam sa prezentam aici prin exemple concrete, experiente pozitive, din care putem sa ne inspiram in pregatirea si desfasurarea adunarii generale.
Iata cum procedam noi si probabil multe alte asociatii.
In sedinta de comitet din 16 ianuarie am stabilit ca adunarea generala va avea loc in martie, urmand ca data exacta sa o fixam in sedinta de comitet din 13 februarie.
Presedintele si administratorul au facut situatia fondurilor, casa, banca, furnizorii... si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la data de 31 decembrie 2011 ce se vor folosi in adunarea generala dar vor fi si raportate la primarie, fiind obligatorie la 31 decembrie.
Presedintele va intocmi un raport privitor la activitatea comitetului si in general a asociatiei in anul 2011, ce o sa-l prezinte in adunarea generala.
Presedintele impreuna cu administratorul lucreaza in aceste zile la bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012.
Cenzorul verifica in aceste zile situatiile contabile si va intocmi un rapor pe aceasta tema.
Toate aceste materiale pregatite de presedinte, adnministrator si cenzor se vor discuta in comitetul executiv in sedinta din luna februarie, unde se pot aduce modificari ale acestora la prounerea membrilor comitetului.
Acestea vor fi apoi prezentate in adunarea generala din martie de catre presedinte (rapor si buget) si de catre cenzor (raport).
De obicei nu se intruneste cvorumul, asa ca la prima intalnire incheiem un PV si anuntam ca se suspenda adunarea si se reconvoaca exact peste 7 zile la aceeasi ora si in acelasi loc.
Dar pentru a valorifica si aceasta prima intalnire, pregatim mai multe exemplare ale acestor rapoarte, ale bugetului, ale ultimilor liste de plata, ale situatiilor fondurilor, ale legii 230/2007 si HG 1588/2007, ale sitemului propriu de penalizari..., pe care le dam participantilor. In acest fel vor avea si ei o sapatamana la dispozitie sa le studieze acasa si sa vina pregatiti la adunarea generala de saptamana urmatoare.
Anul acesta se implinesc doi ani de la ultimile alegeri si un punct distinct al ordinii de zi este alegerea presedintelui, comitetului si comisiei de cenzori. Nimeni nu se tine de scaun si proprietarii vor alege dintre actualii sau altii noi.
In asociatia noastra platim presedintele, administratorul, cenzorul si doi membri ai comitetului care muncesc efectiv (unul este casier si altul un mic gospodar al asociatiei). Platim permanent si un instalator. Avem contract de curatenie cu o firma specializata ce factureaza lunar, avem contract cu firma ce intretine lifturile.
Toate contractele intocmite se pot rezilia, suspenda, modifica usor avand clauze in acest sens.

Poate sunt lipsit de modestie dar toti acesti colaboratori ai mei, pot spune ca sunt profesionisti, adaptabili la pretentii, la schimbarile legislative, la pretentiile proprietarilor. Nu le este teama de schimbare, dar ar anunta imediat incetarea colaborarii ori si-ar da demisia chiar in adunarea generala daca s-ar hotara sa nu fie platiti. Nu ar accepta sa munceasca, sa poarte raspunderea, sa fie adeseori criticati, barfiti..., daca nu ar fi si platiti.
Din cei sapte membri ai comitetului trei sunt platiti lunar pentru activitatea lor iar celilalti patru sunt stimulati de doua ori pe an cand se repartizeaza veniturile asociatiei "din alte surse".

La adunarea generala din martie 2012 nu se pune problema ca vreunul sa-si dea demisia ori sa fie demis. Simplul fapt ca facem alegeri, pentru noi inseamna ne consideram demisi, ca intram in adunarea generala ca toti ceilalti proprietari avand dreptul sa votam, sa propunem, sa candidam, sa o mluam de la capat. De obicei nu candideaza nimeni si ne rugam de vecinii nostri sa se lase alesi in comitetul executiv ca membri sau presedinte si in comisia de cenzori, chiar daca stiu ca sunt platiti sau stimulati.
Vi se pare in regula cum procedam?
In alte asociatii cum procedati?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:31, 27 Aprilie 2012
@max22, la prima sedinta schimbati comitetul! nu mai acceptati sa fiti furati ... si de vecini...!
formati o echipa noua dar cinstita!
Selenus a scris:



Corect, asa ar fi cel mai bine, s-ar respecta sigur termenele de anuntare.

Doar ca eu sunt un simplu proprietar, si se pare ca stimata conducere a Asociatiei noastre este cam pe langa lege sau o ignora. A fost convocata Adunarea generala pe data de 19.02 si bineinteles nu a fost cvorum. Cei ce am participat am fost anuntati verbal deocamdata de presedinte/administrator ca va veni cu tabel convocator pentru o alta AG in data de 04.03. In aceste conditii termenul maxim de 10 zile pentru reconvocare nu este depasit? Avand in vedere ca unii proprietari sunt mai nervosi decat mine pe actuala conducere a Asociatiei si-i cauta nod in papura, nu risca sa se tina sedinta si apoi sa se ceara anularea acesteia si implicit a hotararilor luate pe motiv de nerespectare procedura legala? O sa-l avertizez pe administrator dar este clar in momentul asta ca nu se mai poate asigura respectarea prevederilor legale pentru reconvocare. Ce ar putea sa se faca in cazul asta? Sa lase sa treaca termenul de 10 zile si sa anunte convocarea unei noi AG (nu reconvocare)?
Multumesc

Daca comitetul executiv nu respecta termenul de maximum 10 zile pentru reconvocare, toate procedurile de convocare se reiau, desigur daca comitetul executiv doreste, dar.... conform
Art. 23. (4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
... cu ordinea de zi Destituirea comitetului executiv pentru ca este incapabil sa organizeze o adunare generala...
Desigur va trebui dv sa aveti grija ca aceasta adunare generala extraordinara sa indeplineasca conditiile legii inclusiv o eventuala reconvocare.
O a doua varianta ar fi sa actionati in instanta asociatia de proprietare cu acuzatia ca prin incalcarile prevederilor legale nu se organizeaza adunare generala si prin aceasta se pune in pericol buna functionare a asociatiei de proprietari.

In asociatia noastra de-abia acum s-a convocat AG anuala.
Daca pana acum aceste AG s-au desfasurat cu un minim plan de discutii, anul acesta am hotarat sa iau taurul de coarne si sa pregatesc documentele necesare, nu stiu daca ca la carte, in tot cazul cat mai bine.
M-am poticnit la bugetul de venituri si cheltuieli. M-am uiat pe net la diverse modele si am vazut in toate la capitolul de "venituri" - venituri din cotele de intretinere - si in oglida, la capitolul "cheltuieli" - cheltuieli cu caldura, cu apa, cu gunoiul, cu electricitatea etc.

Daca acest buget de venituri si cheltuieli este cerut a fi aprobat, inteleg ca el poate sa fie si neaprobat de AG. Asadar e posibil ca AG sa nu aprobe cheltuielile cu caldura sau cu apa sau cu gunoiul.....
Intrebarea mea este: nu cumva aceste rubrici sunt inoportun prinse in bugerul de venituri si cheltuieli? Pentru ca acele consumuri se vor face, iar acele facturi se vor emite de furnizori, ca vrem sau ca nu vrem noi in AG, nu mai vorbesc de faptul ca o cresere a acestor cheltuieli chiar nu depind de asociatia de proprietari in intregul ei, ci de consumurile individuale (in mare parte), dar si de pretul pe care furnizorii si prestatorii il fixeaza. Estimarea, fie si cu un anumit procent este intr-un mare suspens.
La urmatoarea AG. ce sa spui, ca n-ai realizat bugetul?

Plus ca eu cred ca un buget de venituri si cheltuieli ar trebui sa cuprinda numai veniturile extrautilitati, cum ar fi cele provenite din penalizari, chirii, fond de rulment, fond de reparatii, diverse taxe, reclame etc, iar cheltuielile sa fie propuse a se face concret, dintr-o lista supusa AG, in functie de aceste venituri, in plus, egal sau in minus fata de aceste venituri anuale.

Pe ansamblu as vedea acest buget de venituri si cheltuieli ca o expresie a averii prezente + veniturile estimat viitoare pe un an de zile din sursele de mai sus, vis-a-vis de cheltuielile pe care AG si le propune concret a le face si acordul AG cu privire la marimea acestora fata de averea asociatiei.

Lamuriti-ma, va rog!
Bugetul de venituri si cheltuieli trebuie intocmit ca proiect, discutat in comitetul executiv si prezentat in adunarea generala. In timpul dezbaterilor din adunarea generala pota apare propuneri de modificare a bugetului in sensul realizarii unor obiective sau a eliminarii altora.
Faptul ca sunt prevazute in buget acele cheltuieli care depind de furnizori, de consumatori (apa, caldura, energia electrica...) si veniturile din contributia proprietarilor este firesc si nu aici se canalizeaza discutia pe buget. Nu o sa reclame nimeni in adunarea generala de anul viitor faptul ca in buget s-a prevazut a se cheltui pe apa 50.000 lei iar in urma consumului masurat pe fiecare apometru, in anul respectiv s-a consumat apa de 55.000 lei. S-a consumat, s-a platit...
Noi, de regula luam ca baza de intocmire a bugetului, sumele realizate in anul precedent pe care le crestem cu 10-25%, in functie de cum consideram ca vor creste preturile impuse.

Discutia pe buget poate fi aprinsa si se poate dezbate pana ies scantei atunci cand se prevede in buget, de exemplu cheltuieli mai mari pentru salarii. Si-atunci trebuie justificat prin cererea unor angajati de marire a salariului, prin propunerea unora de marire a indemnizatiilor... Adunarea generala trebuie sa tina cont si de acestea, sa discute cu persoanele, daca se poate si sa aprobe anumite cresteri ori sa mai amane ..., criza... Am avut asemenea situatie in care adunarea generala a solicitat inghetarea tuturor cheltuielilor cu personalul acum doi ani, cu toate ca in propiectul de buget comitetu prevazuse o crestere usoara.

De asemenea se poate discuta si se pot modifica in adunarea generala cifrele prevazute pentru reparatii majore in functie de propunerile aparute in AG.
Toate acestea se supun la vot si-asa apare un BVC adoptata in adunarea generala pe baza proiectului comitetului executiv dar modificat de adunarea generala.
Este important ca asociatia sa aiba un asemenea BVC pentru ca, in conformitate cu L230/2007, cheltuielile trebuiesc facute pe baza acestuia. Iar carcotasii, ati vazut cum sar la gatul conducerii asociatiei, motivand ca-si iau salarii, premii s.a.m.d. fara ca acestea sa fie prevazute in BVC.
Am stat eu ce-am stat....si am facut si desfacut ...si pana la urma "m-am prins" cum si de ce se face asa cum am vazut peste tot, inclusiv la dv. pe site. :)
A dat bunul Dumnezeu si l-am realizat, asa cum ziceti, pe baza celor adunate din baza de date a ultimului an de zile.
Acum eu v-as intreba daca puteti sa-mi raspundeti in timp util, daca e nevoie sa prezint in AG pe langa bugetul preconizat ....si cifrele pe baza carora l-am conceput asa cum a rezultat. Adica, sa zicem salariile pe anul trecut au fost 50.000 lei, anul viitor le preconizez a fi 55.000 lei.
Deci e nevoie de aceasta comparatie?
Intreb asta pentru ca pana acum nu s-a mai facut nicio dare de seama, niciun buget, adica erau AG asa.....de scandal si alegeri.
Acum nu ma astept sa fie liniste, dar macar le pot arata o planificare a veniturilor si cheltuielilor, astfel incat cheltuielile sa nu depaseaca veniturile, asa cum s-a intamplat anul tocmai incheiat (cheltuielile si restantele au depasit cu 6% incasarile).
In plus de asta mi-am facut si un sablon de buget lunar cu "martor" bugetul preconizat, astfel incat sa pot urmari tinta preconizata care ne-ar putea orienta asupra actiunilor noastre in viitor, micsorarea restantelor sau cheltuieli mai putine sau imposibilitatea de marire a salariilor daca restantele nu scad sau se depaseste o valoare a cheltuielilor cu reparatiile....adica tot soiul de interpretari, avand la baza cifrele bugetului.

Alte discuții în legătură

Revocare presedinte asociatie de proprietari annabela annabela Pt. revocarea din functie a presedintelui asociatiei de proprietari si a casierilor sunt valabile si tabelele nominale cu semnaturilor locatarilor-proprietari ... (vezi toată discuția)
Reprezentare la adunarea generala a asociatie de proprietari anonim281986 anonim281986 Buna ziua! Am participat la o sedinta convocata de catre 3 proprietari membri ai asociatiei, sedinta pentru care au intocmit un singur convocator in care ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)