avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 861 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Acte contabile firma fara activitate.
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Acte contabile firma fara activitate.

Buna seara,
Detin o firma infiintata in 2009, avand contabilitatea depusa pana in 2011, moment in care a devenit inactiva. In concluzie firma:
- este un srl cu unic asociat
- neplatitoare de tva
- fara angajati
- inactiva din 2011
- contabilitate si declaratii nedepuse din 2011

Acum doresc sa o activez. Intrebarea este ce anume trebuie depus la ANAF?
Din documentatia mea am inteles ca pentru a putea sa depun eu in calitate de adinistrator actele contabilite pasii sunt urmatorii:
-inregistrare semnatura electronica
-realizarea bilantului pe 0 pt toti anii de inactivitate ( realizat in saga si semnat de mine ) si depunerea acestuia
- depunerea declaratiilor necesare ( nu am inteles care sunt acele declaratii care trebuiesc depuse)
- si la final dupa depunere si plata amenziilor aferente depunerea cererii de activare.

Sunt corecti pasii? Si care ar fi declaratiile ce trebuiesc depuse?

Va multumesc anticipat!
Roxana P
Cel mai recent răspuns: RoxanaRomania , utilizator 06:42, 4 Mai 2020
Este vorba de declaratiile 100 trimestriale si in functie de vectorul fiscal si D101 anuala. In general nu se sanctioneaza contraventional reactivarea.

In Legea 82/1991 se mentioneaza ca "(10) Situațiile financiare anuale și raportările contabile se semnează de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție.

(11) Situațiile financiare anuale și raportările contabile pot fi întocmite și semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România."
Multumesc frumos pentru raspuns. :)
Deci concret expresia asta "Situațiile financiare anuale și raportările contabile" insemna ca tre sa fac bilantul pentru fiecare an de activitate si atat. In afara de declaratii ( dspre care am inteles) si bilant mai e ceva ce tine de contabilitate ce trebuie facut si depus?
Ultima modificare: Miercuri, 22 Aprilie 2020
RoxanaRomania, utilizator
Ar mai fi inventarierea anuala la fiecare sfarsit de an, care probabil e foarte usor de facut, avand in vedere ca societatea nu are bunuri, datorii, creante, etc.

Daca e cazul si a existat obligatia platii impozitului pe profit in aceasta perioada, un calcul al impozitului si completarea reg de evidenta fiscala ("8. În aplicarea prevederilor art. 19 alin. (7) din Codul fiscal, pentru calculul rezultatului fiscal contribuabilii sunt obligați să întocmească un registru de evidență fiscală, ținut în formă scrisă sau electronică, cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 82/1991,...referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor. În registrul de evidență fiscală trebuie înscrise veniturile și cheltuielile înregistrate conform reglementărilor contabile aplicabile, potrivit art. 19 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile neimpozabile potrivit art. 23 din Codul fiscal, deducerile fiscale, elementele similare veniturilor, elementele similare cheltuielilor, cheltuielile nedeductibile, potrivit art. 25 din Codul fiscal, precum și orice informație cuprinsă în declarația fiscală, obținută în urma unor prelucrări ale datelor furnizate de înregistrările contabile. Evidențierea veniturilor și a cheltuielilor aferente se efectuează pe natură economică, prin totalizarea acestora pe trimestru și/sau an fiscal, după caz.").

De asemenea completarea registrului jurnal si registrului inventar,
Ultima modificare: Joi, 23 Aprilie 2020
Ioan Petru Butariu, Contabil
Va multumesc frumos pentru toate detaliile. :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bilant de lichidare lavih lavih Regimul Contabil si fiscal a societatilor aflate in lichidare.bilantul societatilor aflate in procesul de dizolvare simultan cu licu hidare 15.12.2011 si ... (vezi toată discuția)
Anunt important: ordin 2234/2011 pentru aprobarea sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2011 a operatorilor economici  Gabriela Monica Ionescu Gabriela Monica Ionescu [b][i]In Monitorul Oficial nr. 483 din 07/07/2011 a fost publicat OMFP 2234 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2011 a operatorilor ... (vezi toată discuția)
Am depus declarație de inactivitate pentru 2017, dar în mai 2018 am aflat că au avut ceva venituri din subvenții. cum o pot anula? Diana_401 Diana_401 Buna ziua! Pt o societate comerciala am depus declaratie de inactivitate. pt 2017. In mai 2018 aflu ca au avut ceva venituri din subventii. Vreau sa depun ... (vezi toată discuția)